دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان زیباسازی شهرتهران، همزمان با آغاز اجلاس سران کشورهای غیر متعهد اقدام به نصب مجسمه «صلح» در محوطه برج میلاد کرد.

برج

peaceبه گزارش ایسنا، سید مجتبی موسوی - مدیر اداره حجم سازمان زیباسازی شهر تهران - با اشاره به فعالیت‌های این مجموعه در زمان برگزاری اجلاس سران کشورهای غیر متعهد، گفت: این سازمان پیکره «بانوی صلح» را که در دست راستش شاخه زیتونی به عنوان نماد صلح و دوستی قرار دارد، طراحی کرده و پس از مکان یابی در مجموعه برج میلاد به نمایش درآورده است.

او افزود: این پیکره توسط هنرمند مجسمه‌ساز- محمد بیک‌زاده - روی سنگی از جنس تراورتن سفید اجرا شده و ارتفاع آن با پایه در حدود 3 ‌متر است.

سازمان زیباسازی شهر تهران علاوه بر این ،به مناسبت برگزاری اجلاس سران کشورهای غیر متعهد برنامه‌هایی را برای زیبایی و مناسب‌سازی چهره شهر انجام داده است.

 

موسوی با اشاره به این موضوع اضافه کرد: آثار حجمی و المان‌هایی که در فضاهای عمومی جانمایی شده، معرفی دو موضوع «صلح طلبی» و «اقوام ایرانی» را به میهمانان مد نظر دارد.

به گفته رییس اداره حجم سازمان زیباسازی، این مجموعه در همین راستا و به منظور معرفی فرهنگ ایرانی، تاکنون مجموعه‌ای شش تایی از مجسمه اقوام ایرانی را در مسیر تردد میهمانان اجلاس و محل برگزاری اجلاس نصب کرده است.

موسوی با بیان اینکه ساخت و نصب المان‌های حجمی یکی از فعالیت‌های سازمان در بهسازی چهره شهر تهران است، ادامه داد: با توجه به اهمیت ویژه برگزاری شانزدهمین اجلاس سران عدم تعهد در تهران، تاکنون 10 نشان اجلاس به صورت حجمی در محل برگزاری آن نصب شده است.

کد خبر 182527

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز