همشهری‌آنلاین: جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح تسهیلات در نظر گرفته شده برای انجام خدمت سربازی رتبه‌های برتر کنکور سراسری (استعدادهای برتر) و نخبگان را تشریح کرد.

سردار موسی کمالی با اشاره به قوانینی که شورای عالی انقلاب فرهنگی پیرامون خدمت سربازی نخبگان و استعدادهای برتر تصویب کرده است، گفت: بر این اساس نفرات برتر کنکور رشته‌های مختلف، نفرات اول تا سوم المپیادهای جهانی دانش‌آموزی و دانشجویی و کلیه راه‌یافتگان المپیادهای معتبر دانش‌آموزی به عنوان نخبه و استعداد برتر شناخته می‌شوند.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره نفرات برتر کنکور سراسری و شرط شناخته‌شدن آنان به عنوان استعداد برتر نیز گفت: 100 نفر برتر کنکور در رشته ریاضی فیزیک، 50 نفر اول رشته تجربی، 50 نفر رشته انسانی و 20 نفر اول رشته هنر به عنوان استعداد برتر شناخته می‌شوند.

به گفته کمالی در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، شرایطی برای پذیرش نفرات برتر کنکور زبان‌های خارجی به عنوان استعداد برتر نیامده است.

کمالی با تاکید بر اینکه "فقط قرارگرفتن در زمره استعدادهای برتر (نفرات برتر کنکور) و نخبه ( مخترعان، نفرات اول تا سوم المپیادهای جهانی دانش‌آموزی و دانشجویی و راه‌یافتگان به مرحله نهایی المپیادهای معتبر دانش‌آموزی) سبب تسهیل خدمت سربازی نمی‌شود" به ایسنا گفت: این افراد در صورت ارائه پروژه تحقیقاتی پیرامون مسائل مختلف کشوری و لشگری به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح و تایید آن از سوی این بنیاد می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: در صورتی که پروژه تحقیقاتی این افراد تائید شود، آنان پس از طی دوره آموزش نظامی می‌توانند نسبت به دریافت کارت پایان خدمت خود اقدام کنند.

کد خبر 182223
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز