مجموع نظرات: ۰
شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: بوستان ساعی با 12 هکتار مساحت در منطقه 6 تهران واقع شده است که بیش از 15 گونه گیاهی در آن واقع شده و یکی از بوستان‌های بزرگ گردشگری در تهران است.

پارک ساعی

بوستان ساعی در سال 1324 توسط مرحوم مهندس کریم ساعی جنگل کاری شده و در اختیار وزارت کشاورزی قرار گرفت.پس از توسعه شهر تهران در سال ۱۳۳۴ این پارک به شهرداری تهران واگذار گردید و پس از آن سازمان پارک‌ها با تجهیز این پارک آن را عمومی کرد.

وسعت بوستان ساعی  ۱۲۰۰۸۲ متر مربع و دارای شش ورودی است. در پی توسعه و تجهیز بوستان، بناهایی مانند جوی، برکه، آبشار و زمین بازی درست شده‌اند و قسمتی از پارک نیز به باغ ژاپنی معروف است که پرندگان آبزی هم در آن قسمت نگه‌داری می‌شوند.

  کریم ساعیmore

در قسمت حیات‌وحش پارک، حیوانات دیگری نیز نگه‌داری می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به خرگوش٬ قوچ ٬ غاز٬ قو٬ مرغابی٬ سنجاب٬ طوطی وحشی و طاووس اشاره کرد.

پوشش گیاهی پارک نیز بسیار متنوع است که شامل 17 نوع گیاه است که عبارت اند از  چنار،کاج،سرو شیرازی،سرو نقره ای،سرو بادبزنی،سرو تبری،برگ بو،افرا،نارون،سدروس،ماگنولیا،یاس وحشی،ژنیگو،زالزالک،سیب و گردو.

از امکانات تفریحی و رفاهی این بوستان می توان به زمین بازی،زمین اسکیت،زمین تنیس روی میز،فضای سبز،آلاچیق،حیات وحش پارک و شهر بازی کودکان اشاره کرد.

بوستان ساعی در منطقه 6 شهرداری تهران واقع شده که از یک سو به خیابان ولیعصر(عج) و از یک سو به خیابان خالد استامبولی ختم می‌شود.

کد خبر 182151
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تهران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز