پنجشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیویورک تایمز خبر داد که ماه آینده یک کماندوی نیروی دریایی آمریکا که در حمله سال گذشته به محل اختفای اسامه بن لادن در پاکستان شرکت داشت، روایتی از این حمله را منتشر می‌کند.

bin laden cover

bin laden cover

خبرگزاری آلمان گزارش داد، "پنگوئن بوکز"، ناشر این کتاب اعلام کرد این عضو گروه حمله که هنوز نامش فاش نشده است و پس از عملیات در مه 2011 بازنشسته شد، در زمان کشته شدن موسس القاعده حضور داشته است.

پرونده‌ها:

more  بن‌لادن کشته شد / اوباما مرگ بن لادن را تایید کرد / آخرین جزئیات از نحوه کشته شدن بن‌لادن / اتاقی که بن لادن در آن کشته شد / عکس جسد بن لادن قلابی است / بن‌لادن زنده شد! / پایان افسانه بن‌لادن / فروش آجر به آجر خانه بن لادن

نام مستعار نویسنده کتاب "روزی نه چندان آسان: روایت دست اول از عملیاتی که اسامه بن لادن را هلاک کرد"، مارک اوون است. نام دیگر اعضای گروه عملیات نیز در متن کتاب تغییر داده شده است.

کوین مورر، روزنامه نگاری که اخبار جنگ افغانستان را پوشش داده، در نگارش این کتاب، نویسنده را همراهی کرده است.

این کتاب قرار است در تاریخ 11 سپتامبر سال جاری همزمان با سالگرد حمله القاعده به آمریکا که در نیویورک، واشنگتن و پنسیلوانیا 3000 کشته برجا گذاشت، منتشر شود.

انتشارات پنگوئن این کتاب را «روایت لحظه به لحظه این حمله» خوانده که «با سقوط بالگردی آغاز می‌شود که می توانست به زندگی اوون پایان دهد» و تا «تماس های رادیویی که مرگ بن لادن را تایید کرد» در خود دارد.

کد خبر 181994
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز