همشهری آنلاین: رئیس واحد بین الملل دانشگاه فردوسی مشهد از پذیرش دانشجو در 46 رشته جدید مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در نیمسال اول سال تحصیلی 92-91 خبر داد.

 

به گزارش ایسنا، علیرضا سهیلی در این باره اظهار کرد: از این تعداد، 30 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 14 رشته در مقطع دکترا است.

وی همچنین تعداد کل رشته‌های تحصیلی نیمسال اول سال تحصیلی جدید را 63 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 30 رشته در مقطع دکترا عنوان کرد و افزود: پرونده افراد متقاضی پس از ثبت‌نام از سوی کمیته‌های تخصصی امتیاز بندی و پس از مصاحبه، اسامی پذیرفته شدگان از طریق سایت این واحد اعلام می‌شود.

رییس واحد بین الملل دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه تاکنون حدود شش هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا ثبت‌نام کرده‌اند، پیش بینی کرد این تعداد تا پایان زمان ثبت‌نام به حدود هشت هزار نفر برسد.

سهیلی جذب دانشجوی خارجی در سال جاری را یکی دیگر از ماموریت‌های این واحد ذکر و تصریح کرد: در این زمینه داوطلبان غیر ایرانی تمام رشته‌های تکمیلی دانشگاه فردوسی در این واحد ثبت نام خواهند شد.

وی افزود: دانشگاه فردوسی تفاهم نامه‌های همکاری بسیاری با دانشگاه‌های خارجی منعقد کرده و هدف از آن نیز همکاری‌های علمی بین المللی، هماهنگی فعالیت‌های علمی این دانشگاه با مراکز علمی داخل و خارج از کشور و اطلاع از آخرین دستاوردهای علمی و تحقیقاتی مراکز علمی جهان است.

کد خبر 181852

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز