چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: غارنوردان یک خانواده جدید از عنکبوت‌ها را در کوه‌های سیسکییو در جنوب اورگان آمریکا کشف کرده‌اند که به علت پاهای جلوی ترسناک، آنها را به Trogloraptor (سارق غار) نامگذاری کرده‌اند.

گونه‌ای جدید از عنکبوت در آمریکا

آنها نمونه‌های این عنکبوت‌ها را به آکادمی علوم کالیفرنیا در سان فرانسیسکو ارسال کردند که دارای بزرگ‌ترین مجموعه عنکبوت‌های ساحل غربی آمریکا است.

این عنکبوت که رنگ آن به قهوه‌ای مایل به سرخ بوده و اندازه آن در حد یک سکه است طوری رشد داشته که دارای خانواده خاص خود است.

این عنکبوت نخستین خانواده عنکبوتی است که از دهه 1870 در آمریکای شمالی کشف شده است.

چارلز گریسورلد، متصدی بخش جانوران بندپا در این آکادمی اظهار داشت: مدت‌ها طول کشید تا توانستیم بفهیم این عنکبوت به هیچ کدام از عنکبوت‌هایی که تاکنون کشف شده شباهت ندارد، ما از کالبدشکافی و آزمایش DNA استفاده کردیم تا جایگاه تکاملی این عنکبوت را شناسایی کنیم و سپس به مشورت با سایر کارشناسان در سراسر جهان پرداختیم. آنها نیز با ما در این نظر که این عنکبوت برای علم کاملا جدید است هم عقیده بودند.

این عنکبوت‌ها متعلق به خانواده‌ای است که تاکنون مشاهده نشده‌اند. کشف این عنکبوت یک رویداد مهم است.

این کشف به قدری برای دانشمندان عنکبوت شناس هیجان برانگیز است که کشف یک دایناسور می‌تواند برای دیرین شناسان هیجان انگیز باشد.

این عنکبوت‌ها متعلق به یکی از گروه‌های اولیه عنکبوت‌های حقیقی هستند و از نیروی بالقوه‌ای برخوردار است که بسیاری از اندیشه‌های کنونی را درباره تکامل اولیه عنکبوت‌ها تغییر می‌دهد.

غارها محلی برای نگاهداری گونه‌های اولیه نسبت به تکامل هستند، چرا که غارها پناهگاهی در مقابل تغییرات جوی و سایر تغییرات هستند.

کد خبر 181841
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز