سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۰
۰ نفر

گروه دانش و سلامت - حمید ضیایی‌پرور: با گذشت چند روز از‌ماه مبارک رمضان، طرح موسوم به 5+55 اپراتور همراه اول سؤال‌بر‌انگیز شده است.

 اپراتور همراه اول همزمان با آغاز‌ماه مبارک رمضان اجرای طرحی با عنوان 5+55 را برای تمامی مشترکان دائمی و اعتباری خود وعده داد که براساس آن تمامی مشترکانی که در بازه‌ زمانی 31تیرماه تا 28مردادماه در این طرح ثبت‏نام کرده باشند، می‌توانند در مکالمات درون شبکه (به همراه اول و به تلفن ثابت) که طولانی‌تر از پنج دقیقه باشد، تا 55دقیقه‌ بعدی به‌صورت رایگان مکالمه کنند.

اما در چند روز گذشته برخی منابع خبری از وجود برخی ابهامات و نبود ضمانت اجرا در این طرح خبر داده‌اند. در گزارش منتشره خبرگزاری مهر هم آمده است: برخی مشترکان موبایل مدعی هستند که تخفیف مدنظر برای 50دقیقه مکالمه است؛ به‌عبارتی 5+45؛ چرا که مکالمات مشترکان به دقیقه 50 که می‌رسد ناخودآگاه ارتباط آنها قطع می‌شود.

با وجود این برخی مشترکان موبایل معتقدند که در این طرح حتی چند ثانیه هم که صحبت کرده‌اند پنج‌دقیقه محاسبه شده و یا یک ساعت مکالمه کرده‌اند و هیچ تخفیفی عایدشان نشده است. در همین زمینه یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با این خبرگزاری از وصول شکایات مشترکان به این کمیسیون خبر داد و تأکید کرد:

مسئولان وزارت ارتباطات باید پاسخگوی شائبه‌های موجود در اجرای این طرح باشند. در این راستا حسن رضوانی، معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز از بررسی اجرای صحیح طرح 5+55همراه اول خبرداد و گفت: این طرح قبل از اجرا از سوی معاونت صدور مجوز رگولاتوری مورد بررسی قرار گرفته اما نحوه اجرای آن نیز هم‌اکنون و براساس سوابق ثبت شده در سیستم صورتحساب‌گیری در حال بررسی است.

خبرنگار همشهری همچنین از دریافت ای‌میل‌های فراوانی به کاربران اینترنت خبر می‌دهد که این روزها در فضای مجازی در حال انتشار است و محتوای آن، متهم‌کردن اپراتور همراه اول به فریب مشترکان در طرح مذکور است. در این ای‌میل‌ها آمده است که اگر فردی که در این طرح شرکت کرده حتی مکالمه پنج‌ثانیه‌ای هم داشته باشد پنج دقیقه محاسبه شده است. البته یک مسئول روابط عمومی اپراتور همراه اول این اظهارات را شایعه دانست و تکذیب کرد.

وی در مورد قطعی مکالمات قبل از پنج دقیقه نیز اعلام کرد که این قطعی‌ها تنها در حد استاندارد قطعی شبکه (حدود دو تا سه درصد براساس مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی) بوده است. با این حال مؤید حسینی صدر، نماینده مردم خوی و عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در این‌باره گفت: براساس گزارشات واصله یکی از مواردی که مشترکان اپراتور اول پس از فعال‌سازی این سرویس با آن مواجه شده‌اند این است که تماس مشترک قبل از پنج دقیقه زمان مدنظر قطع می‌شود و مشترک مجبور می‌شود چندین بار به‌صورت مجدد تماس بگیرد که هر بار نیز مکالمه وی در کمتر از مدت زمان مدنظر قطع می‌شود.

کد خبر 181757
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز