سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: پزشکان تاکید کردند که مصرف مواد غذایی غنی از ویتامین C‌ مانند میوه‌ها و سبزی‌های تازه، اثرات مضر آلودگی هوا را بویژه در مبتلایان به بیماری‌های مزمن ریوی کاهش می‌دهد.

مصرف ویتامین C و کاهش اثرات مضر آلودگی هوا

به گزارش ایسنا، این پزشکان روی گروهی از بیماران بستری شده در بیمارستان لندن که به آسم یا بیماری انسداد مزمن ریوی (COPD) مبتلا بودند مطالعه کرده و متوجه شدند افرادی که سطح ویتامین C در خونشان پایین است بیشتر مستعد ابتلا به مشکلات تنفسی بویژه در روزهایی هستند که آلودگی هوا نسبتا زیاد است.

به گزارش مای هلت نیوز دیلی، میشل برائور، متخصص سلامت محیط زیست در دانشگاه کانادایی بریتیش کلمبیا در این مطالعه خاطرنشان کرد: این مطالعه تاییدی بر یافته‌های قبلی است مبنی بر اینکه عوارض آلودگی هوا تحت تاثیر آنتی اکسیدان‌ها تغییر می‌کند.

آنتی اکسیدان‌ها مانند ویتامین C می‌توانند از بدن در برابر مولکول‌های مضر موسوم به رادیکال‌های آزاد که به سلول‌های بدن آسیب می‌رسانند، محافظت نمایند. رادیکال‌های آزاد زمانی تشکیل می‌شوند که هوای آلوده وارد ریه‌ها شود و این مولکول‌های مضر نقش به سزایی در بروز بیماری‌های قلبی، سرطان و امراض تنفسی دارند.

به گفته پزشکان آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند با رادیکال‌های آزاد پیوند بخورند و مانع از تاثیر مخرب این مولکول‌ها بر روی سلول‌ها شوند.

این مطالعه در مجله همه‌گیر شناسی منتشر شده است.

کد خبر 181733

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز