دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: تونی اسکات، کارگردان هالیوود، خالق فیلم‌هایی مانند "تاپ گان"، "روزهای تندر" و "موج خونین" که اخیرا خودکشی کرد، سرطان مغزی غیرقابل عمل داشت.

tony scott

به گفته مقامات تونی اسکات کارگردان مشهور روز یکشنبه 19 اوت با پریدن از روی پلی در لوس‌آنجلس به درون آب به حیاتش خاتمه داد.

پلیس چند ساعت بعد جنازه او را از آب گرفت و قرار است روز دوشنبه کالبدشکافی انجام شود.

آسوشیتدپرس به نقل از اداره پزشکی قانونی گزارش داد چندین نامه خطاب به عزیزان در ماشین اسکات یافت شده است. همچنین یک نامه خودکشی در دفتر او پیدا شده است.

از طرف دیگر یک منبع نزدیک به اسکات به ای بی سی نیوز گفته است او دچار سرطان مغزی غیرقابل عمل بوده است.

اسکات 68 ساله شاید بیش از همه به خاطر کارگردانی فیلم "تاپ گان" با بازی تام کروز در سال 1986 با فروش بیش از 300 میلیون دلار در سراسر جهان شهرت یافت. این دو در سال 1999 در فیلم "روزهای تندر" باز هم کار کردند.

این کارگردان بریتانیایی تبار همچنین چندین بار با دنزل واشنگتن، بازیگر آمریکایی کار کرد، که آخرین بار آن در فیلم "غیرقابل‌توقف" در سال 2010 بود.

اسکات برادر جوانتر تهیه‌کننده و کارگردان، رایدلی اسکات، بود. این دو برادر باهم شرکت تولید فیلم "اسکات فری پروداکشنز" را تشکیل داده بودند. فیلم پروفروش "پرومتئوس" به کارگردانی رایدلی اسکات در سال 2012 آخرین فیلم تهیه شده بوسیله این شرکت بود.

از اسکات، همسرش، دیونا، و پسرهای دوقلوی‌شان به جای مانده است.

کد خبر 181659
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز