همشهری آنلاین: دومین دوره بازی‌های کامپیوتری ماتریکس از تاریخ 18 تا 23 شهریور 91 برگزار می‌شود.

ماتریکس

بیش از 2هزار نفر متقاضی حضور در این دوره از رقابت‌ها هستند که در شش رشته بازی‌های کامپیوتری که شامل فیفا 2012 ،نید فور2012، وارکرافت 3 ، نید فور اسپید و کانتراستریک ، ازساعت 9 صبح روز18 تا 23 شهریور 1391 در نمایشگاه بین‌المللی تهران، سالن میلاد برگزار خواهد شد.

این مسابقه‌ها در زمینه برگزاری تورنمنت در حوزه بازی‌های کامپیوتری در آسیا بسیار قابل توجه اند.

دبیر دومین دوره رقابت‌های بازی های کامپیوتری ماتریکس با اعلام تاریخ برگزاری این رقابت‌ها در جمع خبرنگاران در تشریح چگونگی برگزاری این دوره از مسابقه‌ها گفت: دومین دوره رقابت های بازی های کامپیوتری ماتریکس با حضور دو هزار گیمر (gamer) و 15 هزار بازدید کننده برگزار خواهد شد.

  ویشتا فیاض در ادامه با اشاره به این مطلب که بازی های کامپیوتری امروزه به یک صنعت مهم در جهان تبدیل شده است افزود: در روزگار نه چندان دور وقتی علاقمندی می خواست از طریق لپ تاب شخصی خود بازی کند با نگاه های نه چندان موافق از سوی اطرافیان مواجه می شد چون از ابزار فن‌آوری برای صرفا بازی استفاده می کرد اما خوشبختانه بازی های رایانه ای امروزه به یک صنعت تبدیل شده است ؛صنعتی که تنها، وسیله ای برای تفریح و سرگرمی نیست و رفته رفته به یک فرهنگ تبدیل شده است.
فیاض در ادامه گفت: گیم نت ها دردنیا اکنون جایگاهی پیدا کرده است که با توسعه صنعت گیم زمینه جذب بسیاری از افراد را که روزگاری علاقه چندانی به این حوزه نداشتند ؛جذب کرده است.

او در ادامه با اشاره به دعوت از گیمرهای حرفه ای از سراسر دنیا برای حضور در رقابت‌های این دوره گفت: سال گذشته دو بازیکن بزرگ جهان را برای حضور در نخستین دوره رقابت های بازی های رایانه ای ماتریکس جذب کردیم اما خوشبختانه در این دوره از برگزاری مسابقه‌هاتیم کامل "فناتیک"، مشهور ترین گیمر جهان به ایران دعوت شده است .

ماتریکس

بازیکنانی که برای حضور در این دوره دعوت شده‌اند اهل  کشورهای فرانسه، روسیه ، آلمان، دانمارک و سوئد هستند.

طبق گزارش واحد بین‌الملل شرکت ماتریکس، نام بازیکنان معروفی که حضورشان در این دوره قطعی شده عبارت است از:

مایکل یورگنسن معروف به فریس، ریچارد لندستروم ملقب به زیست، مارتین هلت با نام مستعار تریس، فین اندرسن معروف به کریگان، اندریاس فرید با نام مستعار مودی ودنی انجلزملقب به هاسکی.

دبیر دومین دوره رقابت های بازی های کامپیوتری ماتریکس یکی از ویژگی های اصلی این رویداد را ارتباط با گیم نت ها دانست .
ویشتا فیاض در پایان صحبت های خود افزود: یکی از اهداف این دوره از برگزاری مسابقه‌های بازی های رایانه ای ماتریکس دعوت از بازی سازهای ایرانی بوده است و قصد داریم به عنوان کمپانی سخت افزاری که تمرکز کمتری روی محتوا داریم از بازی سازهای داخلی که عمده فعالیت های خود را صرف محتوای بازی های رایانه ای می کنند حمایت های لازم را به عمل آوریم.
او ادامه داد : صنعت گیمینگ حدود 40 سال پیش با متحرک سازی 2 خط آغاز شد و امروزه یکی از حساس‏ترین و پردرآمدترین صنایع جهان محسوب می‏ شود. ابزاری بسیار قدرتمند که جنبه‏های مختلفی فراتر از تفریح اعم از اجتماعی، هنری و حتی سیاسی را پوشش می‏دهد.
در ایران گیمر های بسیاری وجود دارند که این افراد به طور تقریبی بیش از 15 میلیون نفرند و در رده سنی 15 تا 35 سال هستند.

کد خبر 181473
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز