سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مدیر اداره مهندسی نرم‌افزار بانک مرکزی: این سیستم در مقایسه با نمونه‌های مشابه از قابلیت‌های بالایی برخوردار است چرا که تمام منبع نرم‌افزاری آن در اختیار ما قرار دارد و این ویژگی به لحاظ امنیتی بسیار قابل توجه است.

سیستم متمرکز بانکداری الکترونیک (CORE) شرکت خدمات انفورماتیک با تمام ویژگی‌های‌ مورد نیاز بانک مرکزی برای ایجاد سامانه متمرکز بانکی مطابقت داشته و با ضریب امنیت بالا از آخرین سطح فناوری نیز برخوردار است.

به گزارش ایتنا، محمد بیگی، مدیر اداره مهندسی نرم‌افزار بانک مرکزی با اعلام این مطلب، در خصوص دلایل انتخاب شرکت خدمات انفورماتیک به عنوان مجری این پروژه گفت: بسیاری از سیستم‌های‌ متمرکز بانکداری الکترونیک موجود عمدتاً خارجی بوده در حالی‌که سیستم ارائه شده توسط شرکت خدمات انفورماتیک داخلی است و تمام مختصات و ویژگی‌های مورد نظر بانک مرکزی را نیز تامین می‌نماید.

بیگی در تشریح برتری‌های CORE جدید شرکت خدمات انفورماتیک اعلام نمود: این سیستم علاوه بر داخلی بودن، در مقایسه با نمونه‌های مشابه از قابلیت‌های بالایی برخوردار است چرا که تمام منبع نرم‌افزاری آن در اختیار ما قرار دارد و این ویژگی به لحاظ امنیتی بسیار قابل توجه است.

وی اظهار امیدواری کرد پیش از پایان سال ۹۰ فاز دوم سامانه متمرکز بانکی، بانک مرکزی که با هدف تجمیع حساب‌های دولتی، خزانه و حساب‌های سایر سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات در نزد بانک مرکزی با امکان بهره‌برداری از ابزار نوین بانکی طراحی شده است، به بهر‌ برداری برسد.

شرکت خدمات انفورماتیک هم در مورد اجرای این پروژه توضیحاتی ارائه نموده است.
فرامرز خالقی، معاونت بازاریابی و فروش شرکت خدمات انفورماتیک نیز در خصوص ویژگی‌های این پروژه گفت: سیستم متمرکز بانکداری الکترونیک فعال در این سامانه از آخرین دستاوردهای فناوری در این حوزه برخوردار بوده و معماری‌های نرم‌افزاری روز در آن به کار گرفته شده است و به جهت سرویس‌گرا (SOA) بودن آن از قابلیت تطبیق با شرایط جدید برخوردار است.

وی ویژگی دیگر سیستم جدید را قابلیت دسترس پذیری بالای آن عنوان نمود و یادآور شد: به این ترتیب با نصب و راه‌اندازی آن در بانک‌های متقاضی، ایجاد سرویس‌ها و کاربری‌های جدید در زمان کوتاه امکان‌پذیر می‌باشد.
خالقی ادامه داد: از طرفی با توجه به مقیاس‌پذیری آن می‌توان سیستم متمرکز بانکداری الکترونیک ارائه شده را مطابق با نیاز مشتری در هر سطحی آماده بهره‌برداری نمود. از دیگر نکات قابل توجه می‌توان به ویژگی محصول‌سازی آن اشاره نمود که به خودی خود انعطاف‌پذیری را نیز به دیگر ویژگی‌های برجسته آن می افزاید.

به گفته معاونت بازاریابی و فروش شرکت خدمات انفورماتیک با توجه به بهره مندی از فناوری سیستم‌های مبتنی بر مدیریت منابع سازمانی (ERP) ، قابلیت مدل‌سازی برای فرایندهای پیچیده نیز فراهم شده و آن ها را به طور کامل پوشش می‌دهد.
وی تاکید کرد: آنچه بسیار حائز اهمیت است تحقق این امر با استفاده از نرم‌افزارهای متن باز ضمن عدم وابستگی به منابع خارجی و افزایش امنیت مورد نظر در سیستم‌های بانکی است که نشان از توان بالای متخصصین داخلی دارد.

لازم به ذکر است که سامانه متمرکز بانکی، بانک مرکزی با هدف تجمیع حساب‌های دولتی و خزانه و حساب‌های سایر سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات در نزد بانک مرکزی با امکان بهره‌برداری از ابزار نوین بانکی با حضور محمود بهمنی ریاست کل و محمود احمدی دبیر کل، اعضای هیات عامل و کارکنان بانک مرکزی و سید ابوطالب نجفی مدیرعامل، معاونین و مدیران شرکت خدمات انفورماتیک روز ۲۶ دی ماه افتتاح شد.

کد خبر 181181
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز