دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۴:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین - جواد نصرتی: پرسپولیس در آخرین بازی سال در برابر پاس به تساوی رسید تا دیگر هرگز به قهرمانی در فصل جاری لیگ برتر امیدوار نشود.

پرسپولیس پنچ‌شنبه 28 اسفند در ورزشگاه آرادی و در برابر حدود 50 هزار تماشاگر مشتاق نتوانست از سد تیم پاس ایران بگذرد و خیلی هم خوش‌شانس بود که با گل دقیقه 85 شیث رضایی از یک شکست وحشتناک گریخت.

گل پاسی‌ها را امید خورج در دقیقه 22 نیمه اول به ثمر رسانده بود و این تنها اتفاق مهم این نیمه بود. پیش از این گل؛ بازی هنوز صورت رسمی به خود نگرفته بود بعد از آن هم به جز چند دقیقه حمله شدید پاس اتفاق دیگری در زمین نیفتاد.

در اواخر نیمه داور به ستاره میدان تبدیل شده بود چون مرتب خطای بازیکنان دو تیم را اعلام می‌کرد و خود را در بطن بازی نشان می‌داد. در ابتدا پاسی‌ها خطاهای بیشتری انجام می‌دادند تا این که پرسپولی‌ها برای این که در آمار تعداد خطاهای انجام شده از رقیب عقب نمانند به سرعت تعداد خطاهایشان را بیشتر کردند.

به جز آفساید‌هایی که معلوم نبود دفاع پاس در گرفتن آن‌ها تبحر دارد یا مهاجمان پرسپولیس به راحتی در تله آن گرفتار می‌شوند؛  اتفاق مهم دیگری در نیمه اول رخ نداد و این نیمه با همان یک گل و بی‌دقتی مهاجمان پرسپولیس و خطاهای پاسی‌ها تمام شد.

تغییر تاکتیک نتیجه بخش

در نیمه دوم پرسپولیسی‌ها که فاطمی را در ترکیب می‌دیدند به نوعی تغییر تاکتیک دادند؛ ارسال توپ از کنار به روی دروازه تا مگر این‌گونه دروازه پاسی‌ها گشوده شود.

این تاکتیک؛ پرسپولیس را بیشتر به حرکت وا داشت و از دقیقه 59 به بعد این پرسپولیس بود که بازی را در دست داشت؛ اما در دست داشتن بازی دلیل خوبی برای تقسیم امتیاز‌ها نیست. پرسپولیس باید گل می‌زد.

بازی زیبا می‌شود

در دقیقه 65 پرسپولیس صاحب یک موقعیت گل شد و باز هم صحنه‌ای که در این فصل زیاد دیدیم تکرار نشد؛ معدنچی باز هم گل‌ نزد اما به خاطر خطا روی دروازه‌بان پاس یک کارت زرد گرفت. کوشکی که این تنبیه را برای او کافی نمی‌دید یک ضربه به صورت معدنچی زد تا او را به میزان کافی تنبیه کرده باشد. داور هم او را با یک کارت قرمز تنبیه کرد. بازار تنبیهات در این دقیقه بسیار داغ بود.

با اخراج کوشکی؛ پرسپولیسی‌ها فشار خود را بر دروازه پاس بیشتر کردند و این امر هر چند تا دقایق پایان گلی در برنداشت؛ حداقل بازی را زیبا‌تر کرد.

رستگاری در دقیقه 85

تغییر تاکتیک پرسپولیس بالاخره نتیجه داد؛ شیث رضایی سانتر بلند و زیبایی را که از جناح راست به روی دروازه پاس ارسال شده بود به گل تبدیل کرد تا پرسپولیس بازنده از میدان بیرون نرود. در این گل دروازه‌بان پاس را هم نمی‌توان بی‌تقصیر دانست؛ البته نباید از بازی زیبا و موثر او در طول بازی گذشت.

در 10 دقیقه پایانی بازی (با احتساب 4 دقیقه وقت اضافه) هر دو تیم تلاش‌های زیادی کردند تا نتیجه را تغییر دهند اما نه حمله‌های بی‌ثمر پرسپولیس و نه تهاجم کم‌شمار پاس هیچکدام توانست از تکراز نتیجه رفت دو تیم جلوگیری کند.

کد خبر 18111

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز