همشهری آنلانی: معاون مشمولان و امور معافیتهای سازمان وظیفه عمومی گفت: متولدین فروردین ماه تا آبان 1372 که تا شهریور 90 موفق به اخذ دیپلم یا پیش دانشگاهی شده‌اند تا پایان شهریور ماه سال 91 مهلت دارند، وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.

به گزارش مهر، سرهنگ محمد رضا اکبر حلوایی درباره مهلت معرفی مشمولان متولد سالهای 72 و قبل آن، اظهار داشت: با توجه به اینکه در قانون وظیفه عمومی تغییراتی در مورد سن مشمولیت و یا مهلت معرفی مشمولان ایجاد شده لذا ممکن است برخی از مشمولان متولد 72 و قبل آن به علت عدم آگاهی ازاین تغییرات، وضعیت خدمتی خود را تاکنون تطبیق نداده‌اند و وارد غیبت شوند.

 وی افزود: با تدابیر صورت گرفته متولدان ماه‌های فروردین تا آبان 1372که تا شهریور 90 موفق به اخذ دیپلم یا پیش دانشگاهی شده‌اند تا پایان شهریور ماه سال 91 مهلت دارند، وضعیت خدمتی خود را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) مشخص کنند و تا این زمان غایب محسوب نمی‌شوند.

 معاون مشمولان و امور معافیتهای سازمان وظیفه عمومی ادامه داد: همچنین آن دسته ازمشمولان متولد آبانماه 72 به بعد و کسانی که بعد از شهریور 90 فارغ التحصیل شده‌اند نیز از تاریخ فراغت از تحصیل به مدت یکسال مهلت معرفی دارند.

 سرهنگ حلوایی تصریح کرد: متولدان سال‌های قبل از 72 که در خرداد ماه سال 90 در مقطع متوسطه فارغ التحصیل شده‌اند چنانچه تا خرداد سال 91 خود را معرفی نکرده باشند وارد غیبت شده و مجاز به ادامه تحصیل در دانشگاه نیستند اما کسانی که بعداز خرداد 90 فارغ التحصیل شده‌اند به دلیل انطباق با قانون خدمت وظیفه عمومی تا مهلت یکساله معرفی خود پس از فراغت از تحصیل، غایب محسوب نمی‌شوند.

کد خبر 181001
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز