همشهری‌آنلاین: وزیر کشور گفت: تاکید رییس جمهور بر حل سریع مشکلات زلزله زدگان و شروع فوری مرحله بازسازی و بازتوانی است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، مصطفی محمد نجار در گفتگوی زنده با اخبار شبکه یک سیما درباره عملیات امداد و نجات زلزله زدگان آذربایجان شرقی افزود: امروز به همراه وزیر بهداشت و درمان ، رییس جمعیت هلال احمر و همکارانی از بنیاد مسکن، سازمان مدیریت بحران و استاندار تبریز به دستور رییس جمهور بازدید میدانی از مناطق و روستاهای زلزله زده در استان آذربایجان شرقی داشتیم .

وی افزود: متاسفانه با توجه به شدت زمین لرزه تاکنون حدود 227 نفر فوتی و هزار و 380 نفر مصدوم گزارش شده است.

محمد نجار گفت: حتی برغم پراکندگی روستاها با کمک مردم و با هماهنگی مدیریت بحران کار تخلیه مصدومان و مجروحان پس از حادثه شروع شد و بر اساس آخرین اطلاعاتی که به دست آمده ساعت 6 صبح امروز کار تخلیه انجام شد و مجروحان به بیمارستان های تبریز و سایر شهرستان های اطراف اعزام شدند.

وی با بیان اینکه گام نخست امداد و نجات یعنی جستجو و نجات پایان یافته است افزود : از امروز تلاش خواهیم کرد تا بحث اسکان و تغذیه خانواده های آسیب دیده را به بهترین نحو ممکن پیگیری کنیم .

وی اضافه کرد: تا این لحظه بیش از 4 هزار و 329 دستگاه چادر ، حدود 10 هزار تخته پتو همراه با 18 هزار بسته مواد غذایی و آب آشامیدنی در میان آسیب دیدگان توزیع شد .

وزیر کشور گفت: همچنین 92 تیم عملیاتی و سه فروند بالگرد و امداد نجات و 220 دستگاه آمبولانس و تعدادی بولدوزر ، لودر و گریدر به منطقه اعزام شده است .
وی افزود : به طور کلی حدود 50 درصد از حدود 600 روستای شهرستان های اهر ، ورزقان و هریس بین 40 تا صد درصد تخریب شده اند .

محمدنجار گفت : رییس جمهور به صورت تلفنی پیگیر مشکلات مردم است و امروز صبح در تماس تلفنی با بنده آخرین گزارش ها را دریافت کرد.

وی افزود : تاکید رییس جمهور بر حل سریع مشکلات و شروع فوری مرحله بازسازی و بازتوانی است به همین منظور جلسه ای نیز با حضور استاندار و تعدادی از نمایندگان استان و دستگاه های اجرایی استان داشتیم و تصمیمات خوبی اتخاذ شد .

وزیر کشور گفت: بناداریم با کمک و همدلی مردم با اقدامات گام به گام همه مشکلات را برطرف کنیم و تلاش خواهیم کرد الام مردم را کاهش دهیم و در باز سازی مناطق حادثه دیده مبلغ اضافه تری در نظر بگیریم تا کمک مضاعفی به این هموطنان باشد.

کمک‌‌ بلاعوض به زلزله‌زدگان دو برابر شد

وزیر کشور از دستور ویژه رئیس جمهور برای افزایش 2 برابری کمک‌‌ بلاعوض به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی خبر داد.

مصطفی محمدنجار به خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: رئیس جمهور دستورهای ویژه و اختیارت لازم را برای تسریع در کمک رسانی به زلزله‌زدگان و بازسازی مناطق زلزله زده را داده‌ است.

وی همچنین از پیگیری لحظه به لحظه رئیس جمهور از وضعیت مناطق زلزله زده خبر داد و گفت : آقای احمدی نژاد بر امدادرسانی و آغاز بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی تاکید دارد.

نجار گفت: معاون اول رئیس جمهور و وزیر امور اقتصادی و دارایی برای ارزیابی خسارت ها و انجام اقدامات لازم برای تخصیص اعتبارات فردا به مناطق زلزله‌زده اعزام می‌شوند.

وزیر کشور گفت: رئیس جمهور در آخرین تماس‌ خود توجه به مسائل بهداشتی مناطق را نیز یادآور شد و گفت : زمان فرصت‌سوزی نیست و باید سازماندهی و انجام سریع اقدامات عملی در دستور کار و برنامه باشد.

کد خبر 180912
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز