یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۱
۰ نفر

مسئولان بهداشت و درمان کشور ازجمله وزیر بهداشت ، سازمان انتقال خون و اورژانس کشور اقدامات انجام شده برای رسیدگی به وضعیت بهداشت و درمان زلزله‌زدگان غرب کشور را تشریح کردند.

زلزله

در همین زمینه وزیر بهداشت کشورمان از آماده‌باش کامل گروه‌های پزشکی و اورژانس در مناطق زلزله‌زده خبر داد و گفت: ارسال کمک‌ها به بیمارستان‌های سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل همچنان ادامه دارد.به گزارش ایسنا، دکتر مرضیه وحید دستجردی با اشاره به اینکه امروز 500 واحد خونی برای زلزله‌زدگان ارسال شده است، اظهار کرد: دو اتوبوس آمبولانس و 48آمبولانس از دانشگاه علوم پزشکی تبریز، یک اتوبوس آمبولانس و 10آمبولانس از استان اردبیل و یک اتوبوس آمبولانس و 15آمبولانس از استان آذربایجان غربی به مناطق زلزله‌زده اعزام شده و هم‌اکنون در محل حاضر هستند.

اطلاعیه سازمان انتقال خون

سازمان انتقال خون ایران در ساعات اولیه پس از وقوع زلزله با ارسال 1500واحد خون برای مراکز درمانی استان آذربایجان شرقی، نخستین اقدامات لازم را که در راستای وظایف این سازمان است، به انجام رساند. سازمان انتقال خون ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با وجود پس‌لرزه‌های بعدی و نیز احتمال وقوع زلزله‌ای دیگر در این منطقه، مردم ایثارگر و نوع‌دوست با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون، به‌منظور نجات مجروحان حادثه، اقدام به اهدای خون کردند که به گزارش‌های رسیده از سایر پایگاه‌ها، اهدای خون برای نجات جان حادثه‌دیدگان در سراسر کشور همچنان ادامه دارد.

بیمارستان صحرایی برپا می‌شود

نماینده مردم تبریز در مجلس از اعزام جمعی از مجروحان زلزله اهر، هریس و ورزقان به شهرهای اردبیل، ارومیه و تبریز خبر داد و گفت که قرار است یک بیمارستان صحرایی در منطقه برای مداوای سریع‌تر مصدومان برپا شود.محمداسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امدادرسانی به زلزله‌زدگان از ساعات اولیه پس از وقوع زلزله آغاز شده است.

کد خبر 180871
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز