همشهری آنلاین: معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان اعلام کرد: بررسی تقاضاهای انتقال و مهمانی دانشجویی در دانشگاه‌های مقصد تا 10 شهریور ماه ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، دکتر مجتبی بذرافشان با اعلام این خبر اظهار داشت: در مهلت تعیین شده برای ثبت نام نقل و انتقال دانشجویی برای سال تحصیلی 92-1391 تعداد 31 هزار و 516 نفر با مراجعه به سامانه جامع خدمات آموزشی وزارت علوم تقاضای خود را ثبت کردند.

وی با اشاره به موافقت دانشگاه‌های مبدا با 63 درصد تقاضای انتقال و مهمانی، افزود: دانشگاه‌های مبدا با 20 هزار و 83 تقاضا و دانشگاه‌های دولتی مبدا با 71 درصد تقاضای نقل و انتقال دانشجویان خود موافقت کردند که این رقم در موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی به 52 درصد و در آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای به 55 درصد می رسد.

دکتر بذرافشان گفت: با 70 درصد از تقاضای نقل و انتقال دانشجویان کارشناسی، 53 درصد تقاضای دانشجویان کاردانی به کارشناسی و 52 درصد تقاضای دانشجویان کاردانی در دانشگاه های مبدا موافقت شده است.

معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان درخصوص میزان موافقت انتقالی و مهمانی براساس جنس و تاهل آنها نیز گفت: 79 درصد تقاضای دانشجویان زن متاهل، 67 درصد تقاضای دانشجویان دختر مجرد، 56 درصد تقاضای دانشجویان پسر مجرد و 56 درصد تقاضای دانشجویان مرد متاهل در دانشگاه‌های مبدا مورد موافقت قرار گرفته است.

وی افزود: درمجموع با 70 درصد متقاضیان زن و 57 درصد متقاضیان مرد، 61 درصد مجردها و 75 درصد متاهل‌ها برای انتقال و مهمانی از طرف دانشگاه‌های مبدا موافقت شده است.

دکتربذرافشان با بیان اینکه بررسی تقاضای نقل و انتقال دانشجویی در دانشگاه‌های مقصد درحال انجام است، گفت: دانشگاه‌های مقصد تا 10 شهریور برای بررسی تقاضاها فرصت دارند و تاکنون با چهار هزار و 668 پرونده انتقال و مهمانی که معادل 32 درصد کل تقاضاهای رسیده به آنها است موافقت کرده‌اند.

کد خبر 180850

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز