همشهری آنلاین: هیات دولت در پیامی ضمن تسلیت کشته و زخمی شدن شماری از مردم عزیز کشورمان در واقعه زلزله در آذربایجان شرقی؛ از ستادهای حوادث غیر مترقبه و دیگر نهادهای مسئول در استان خواست با بسیج امکانات ، پشتیبانی ها و کمک‌های لازم را از مردم مناطق زلزله زده بعمل آورند.

زلزله

به گزارش واحد مرکزی خبر ، متن این پیام به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم

خبر وقوع زلزله در استان آذربایجان شرقی و کشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنان عزیزمان موجب تاسف و تاثر گردید.
هیات دولت جمهوری اسلامی ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با همه داغداران و آسیب دیدگان این حادثه دردناک، در شبی که تقدیر همگان مقدر خواهد شد، از خداوند متعال ، غفران و رحمت الهی کشته شدگان ، شفای عاجل مجروحان و صبر و شکیبایی بازماندگان و آسیب دیدگان را مسالت دارد.

دولت از ستادهای حوادث غیر مترقبه و دیگر نهادهای مسئول در استان می خواهد با بسیج امکانات، پشتیبانی ها و کمک‌های لازم را از مردم مناطق زلزله زده بعمل آورند. همچنین لازم است مسئولان استان‌های همجوار، امکانات و تجهیزات امدادی و سایر کمک‌های لازم را در اختیار آن استان قرار دهند.

بیش از هزار امدادگر مشغول کمک رسانی به زلزله زدگان

بیش از هزار امداد گر حرفه‌ای مشغول امدادرسانی به زلزله زدگان شهرستان‌های اهر و ورزقان استان آذر بایجان شرقی هستند‌.
رئیس سازمان امداد و نجات کشور در مصاحبه با خبرنگار اعزامی واحد خبر اردبیل به منطقه گفت: تاکنون هزار تخته چادر و پتو و هزاران قوطی انواع مواد غذایی ، کمپوت و کنسرو بین زلزله زدگان توزیع شده است.
آقای مظفر افزود : بیش از 10 گروه تخصصی با دستگاه‌های پیشرفته بیو رادار و سگ‌های زنده یاب و جستجوگر در حال شناسایی افراد زیر آوار هستند .
وی همچنین از حضور 400 دستگاه خودروی امدادی و آمبولانس در منطقه خبر داد و گفت: از عصر دیروز 2 بالگرد امداد و نجات را انجام داده و از امروز 6 بالگرد به امداد رسانی می پردازند .
آقای مظفر افزود : تا زمانی که مردم احساس آرامش کنند، گروه‌های امداد در منطقه حضور خواهند داشت.

عزیمت وزیر کشور به مناطق زلزله زده

وزیر کشور صبح امروز به همراه وزیر بهداشت؛ رئیس سازمان هلال احمر و رئیس ستاد امداد و نجات به مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی سفر کرد.

نجار در فرودگاه تبریز گفت: این سفر به دستوررئیس جمهور و برای بررسی وضع آسیب دیدگان و خسارت وارد آمده انجام شده است.
جانشین شورای عالی مدیریت بحران گفت: قرار است با بررسی وضع آسیب دیدگان و همچنین خسارت ها در جلسه هیئت دولت تصمیم گیری های لازم صورت گیرد.

ارسال مواد غذایی و کمک‌های امدادی به مناطق زلزله زده

سه دستگاه کامیون مواد غذایی و امدادی استان اردبیل به مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی ارسال شد.
مدیر هلال احمر مشگین شهر صبح امروز در گفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر در اردبیل گفت: این اقلام به صورت غذاهای کنسروی ، آب ، پتو و موکت برای اسکان زلزله زدگان به این مناطق ارسال شده است.
آقایی افزود: بیش از 300 دستگاه چادر امدادی نیز به مناطق زلزله زده ارسال شد.
وی با بیان اینکه 60 امدادگر و 15 دستگاه آمبولانس طی ساعات اولیه وقوع زمین لرزه به شهرستان اهر و بخشهای زلزله زده اعزام شدند افزود: صبح امروز نیز 2 گروه امداد و نجات با 2 دستگاه مینی بوس با لوازم کامل امدادی به منطقه عزیمت کرد.

مدیر کل مدیریت بحران آذربایجان غربی نیز گفت: 590 دستگاه چادر 100 تخته پتو، هزار و 180 تخته پتو ، 50 شعله چراغ والور به همراه مواد غذایی مورد نیاز به مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی ارسال و توزیع شد.
وی همچنین راه اندازی یک بیمارستان سریع الاحداث صحرایی و حضور ناوگانی خودرویی، شامل 52 دستگان آمبولانس، مینی بوس، خودروهای امداد رسان و 2 قلاده سگ زنده یاب و 2 دستگاه زنده یاب را از دیگر اقدامات مدیریت بحران آذربایجان غربی در کمک رسانی به زلزله زدگان شهرستان‌های هر ورزقان و هریس اعلام کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان هم گفت: 25 امدادگر این استان همراه هفت دستگاه آمبولانس و تجهیزات آوار برداری به شهرستان اهر رفتند.
محمدی با بیان اینکه هم اکنون بیشترین نیاز زلزله زدگان آذربایجان شرقی آب معدنی است افزود: جمع آوری این کالا از امروز در همه شعب هلال احمر گیلان آغاز شده است.

ادامه پس لرزه ها در ورزقان

تعداد پس لرزه ها در شهر ورزقان به 20 پس لرزه رسید.
مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به دانشگاه تهران اعلام کرد: آخرین پس لرزه در این شهر به بزرگی 3 ریشتر ساعت 21 و 15 دقیقه و 22 ثانیه به ثبت رسید.بیشترین این پس لرزه ها 4 و 7 و کمترین آن 3 ریشتر به ثبت رسیده است.
زمین لرزه اصلی در ورزقان با 6 ریشتر قدرت ساعت 17 و 04 دقیقه و 34 ثانیه به وقوع پیوست.

2 زمین لرزه به بزرگی 6 و 2دهم و 6 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) عصر دیروز به ترتیب شهرستان های اهر و ورزقان در آذربایجان شرقی را لرزاند که بر اثر این زمین لرزه ها بیش از 220 نفر کشته و بیش از هزار و 500 نفر مجروح شدند.

کد خبر 180824
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز