شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۳
۰ نفر

متعادل‌بودن، راز درست بودن است. افراط و تفریط در همه‌‌چیز بد است. حوزه سلامت نیز از این قاعده مستثنی نیست.

پزشک

سلامتی یعنی همه‌‌چیز در حد طبیعی و متعادل بودن و هرگونه تمایل یا شیب به سمت افزایش یا کاهش می‌تواند برای سلامتی افراد دردسرساز باشد. ازجمله چیزهایی که دوسوی کاهش و افزایش آن درد سر ساز می‌شود، فشار خون است. فشار خون از آن دست عارضه‌هایی است که بالا یا پایین‌بودن آن بیماری تلقی می‌شود.

موضوع امروز نسخه طبیعت اما افزایش فشار خون است. پر فشاری خون عموما به حالتی گفته می‌شود که در آن فشار خون بالاتر از140.90 باشد. فشار خون بالا را قاتل خاموش نیز می‌گویند، چرا که عامل زمینه‌ساز حمله قلبی و سکته مغزی می‌شود. بعد از ملاحظات پزشکی درباره این بیماری و اینکه فرد مبتلا حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کند، رژیم غذایی مناسب و تغییر شیوه زندگی بهترین روش‌های کنترل فشار خون محسوب می‌شود. دراین میان توجه به پیشنهاد‌های گیاه درمانگران نیز بسیار مفید است.

قرن‌هاست که در طب سنتی چینی از کرفس برای پایین آوردن فشار خون استفاده می‌شود. بر همین اساس خوردن روزانه چهار ساقه کرفس برای پایین‌آوردن فشار خون افراد مبتلا به افزایش فشار خون توصیه می‌شود. سیر به‌عنوان گیاهی جادویی غیراز اینکه فشار خون را طبیعی می‌کند، کلسترول خون را نیز پایین می‌آورد. به همین دلیل خوردن 15گرم سیر در هفته، یا خوردن روزانه یک حبه سیر خام از پیشنهاد‌های مهم طبیعت درمانگران برای درمان افزایش فشار خون است.

پیش‌تر هم مکررا گفته شده که زالزالک یک داروی مقوی قلب است به همین‌خاطربعد از مشاوره با پزشک، افراد مبتلابه افزایش فشار خون می‌توانند برای بهبودی روزانه دو فنجان از چای خشک کرده زالزالک بنوشند. گوجه‌فرنگی، هویج، پیاز و سنبل الطیب نیز هر کدام دارای ترکیباتی هستند که می‌توانند در درمان فشار خون بالا مؤثر و مفید باشند. زعفران نیز به‌خاطر داشتن ماده کروستین باعث پایین‌آمدن فشار خون می‌شود و می‌توان به‌صورت چاشنی غذا یا با چای آن را مصرف کرد.

کد خبر 180744
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز