همشهری آنلاین: کمتر از ۵۰ روز تا آغاز جشنواره «شش هفته با هنر ایران» در کانادا مانده است. کمیته برگزاری این فستیوال به علت استقبال هنرمندان ایرانی، فرصت ارسال آثار را تا 25 مردادماه سال جاری تمدید کرد.

پوستر تجسمی

به گزارش همشهری آنلاین و به گفته پویان طباطبایی، دبیر فستیوال «شش هفته با هنر ایران» که این روزها در تهران به سر می‌برد، تاکنون بیش از ۱۷۰ فرم درخواست و بیش از ۶۸۰ اثر در بخش هنرهای تجسمی و فیلم ارسال شده است که به دلیل حجم بالای آثار، بخش نخست داوری‌ها ۱۵ روز زودتر آغاز شده و آثار توسط داوران هر رشته، در حال بررسی هستند.

تاکنون آثاری از مهسا کریمی زاده، علی سلطانی، داوود منطق، مرتضی تیموری، امیر هنرمند، گلناز مقدم، عباس حاجی محمدی و حمیدرضا بازرگانی در رشته‌های مختلف به جشنواره راه یافته‌اند.

همچنین پرونده سومین بخش نمایشگاه به نام «قطار مرموز» با اضافه شدن کیمیا راهگذر به هنرمندان دعوت شده به جشنواره «شش هفته با هنر ایران» بسته شد.

در این بخش روناک کردستانی (نقاش)، منصوره فیضی (مجسمه ساز)، لیلا میری(گرافیست)، عادله فرزیندر (مجسمه ساز)، کیمیا رهگذر (عکاس) و مریم عنایتی (گرافیست) میهمان بخش ویژه زنان جشنواره خواهند بود.

در بخش نمایشگاه پیشکسوتان با نام «آینده در پس زمینه»، حضور محسن وزیری مقدم (نقاش و مجسمه ساز)، قباد شیوا (گرافیست)، حمید جبلی(عکاس) و ادمان آیوازیان (نقاش) قطعی شده است.

همچنین جشنواره شش هفته با هنر ایران در این دوره، درقالب تقدیر از یک عمر فعالیت هنری، بزرگداشتی برای قباد شیوا هنرمند گرافیست برگزار خواهد کرد.

در بخش فیلم‌های کوتاه نیز، سیف الله صمدیان مسئولیت انتخاب مجموعه‌ای از بهترین‌های ۵ دوره گذشته «تصویرسال» را به عهده گرفته است که در کنار آثار منتخب جشنواره «شش هفته با هنر ایران» در سینمای «کارلتون» شهر تورنتوی کانادا به نمایش در خواهند آمد.

علاقمندان برای اطلاعات بیشتر و دریافت فرم شرکت در بخش‌های مختلف نمایشگاه می‌توانند تا تاریخ 25 مردادماه سال جاری به سایت جشنواره www.sixweeks.org مراجعه کنند.

 

 

کد خبر 180614

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز