گروه حوادث: در جلسه دادگاهی که صبح پنجشنبه در کلورادوی آمریکا برگزار شد، وکلای مدافع جیمز هولمز، عامل قتل عام 12نفر در سینمای شهر آرورا مدعی شدند که او بیمار روانی است.

حوادث خارجی

در این جلسه، قاضی ویلیام سیلوستر که به‌عنوان قاضی این پرونده تعیین شده علاوه بر شنیدن اظهارات وکلای مدافع متهم، به اظهارات نمایندگان 20نهاد و سازمان مرتبط با این پرونده که اقدام به جمع‌آوری اطلاعاتی درخصوص حادثه و شخصیت متهم کرده بودند، گوش داد.
وکلای مدافع متهم مدعی هستند که مدارکی در اختیار دارند که نشان می‌دهد جیمز هولمز بیمار روانی است و حتی روانپزشک او در دانشگاه کلورادو نیز متوجه این ماجرا شده و قصد داشته چندین بار موضوع را با گروه امنیتی دانشگاه مطرح کند اما آنها حاضر به شنیدن حرف‌های او نشده بودند.

اظهارات وکلای مدافع متهم از یک سو و دستور قاضی پرونده درخصوص منع اطلاع‌رسانی به رسانه‌ها درخصوص این حادثه مرگبار، روز پنجشنبه جنجال زیادی در رسانه‌های آمریکا به پا کرد. قاضی دستور داده اسناد و مدارک مربوط به این پرونده در دسترس رسانه‌ها قرار نگیرد چرا که معتقد است پوشش خبری رسانه‌ها می‌تواند باعث ایجاد فضای غیرعادلانه برای دادگاه جیمز هولمز شود و سلامت آن‌را به خطر بیندازد.

این دستور قاضی اما به مذاق خبرنگاران و مؤسسه‌های خبری خوش نیامده و آنها می‌گویند این حق مردم است که مثلا بدانند پلیس در پاسخگویی به این کشتار چگونه برخورد کرده و یا زمانی که در خانه متهم حضور پیدا کرده، با چه شرایطی مواجه شده است. قاضی همچنین به دانشگاه کلورادو (جایی که عامل کشتار بتمن در مقطع دکتری عصب شناسی آنجا تحصیل می‌کرد) دستور داده که هیچ‌گونه اطلاعاتی را درباره او به رسانه‌ها اعلام نکند.

این تصمیم قاضی پس از آن اتخاذ شده که چند روز پیش رسانه‌ها گزارش کردند جیمز هولمز چند روز قبل از جنایت، دفترچه‌ای به دانشگاه پست کرده و در آن جزئیات نقشه مرگبار خود را شرح داده اما مقامات دانشگاه این بسته پستی را سه روز بعد از جنایت باز کردند. رسیدگی به این پرونده جنجالی در حالی ادامه دارد که جیمز هولمز متهم است نیمه شب 30تیرماه با حمله به سینمایی در شهر آرورا، تماشاچیان جدیدترین فیلم بتمن را به گلوله بسته و 12نفر را به قتل رسانده و 58نفر را مجروح کرده است.

کد خبر 180564
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز