همشهری آنلاین: روانپزشکی که درمان جیمز هولمز، قاتل سینمای آرورا را به عهده داشته‌است چند هفته پیش از وقوع جنایت، با پلیس دانشگاه تماس گرفته بود تا نگرانی خود را از رفتار‌های بیمار خود تشریح کند.

منابع اطلاعی ندارند که پلیس دانشگاه پس از دریافت اطلاعات لین فنتون، روانپزشک هولمز چه واکنشی داشته‌اند، اما این افسران پلیس به تازگی با حضور وکیلی در اداره پلیس آرورا مورد بازپرسی قرار گرفته‌اند.

به گفته منابع، فنتون باید از موضوعی به شدت نگران شده باشد که محرمانه بودن اطلاعات بیمارش را زیر پا گذاشته و به پلیس دانشگاه مراجعه کرده‌است. طبق قوانین کلرادو یک روانپزشک می‌تواند به صورت قانونی اطلاعات محرمانه بیمارش را در صورت احساس کردن خطری جدی از جانب وی که منجر به آسیب دیدن فرد یا افرادی شود، در اختیار مقامات قضایی قرار دهد. روانپزشکان همچنین به دستور دادگاه نیز می‌توانند از حریم محرمانه بودن اطلاعات بیمارشان بگذرند.

به گفته دکتر کارول برنستین روانپزشک مرکز پزشکی لانگون شکسته شدن حریم محرمانه میان پزشک و بیمار نیازمند دلیل بسیار قانع‌کننده‌ای است. محرمانه بودن اطلاعات، بخش کلیدی از رابطه یک پزشک و بیمارش است.

برای اولین بار شبکه ABC گزارش داد که فنتون با اعضای تیم ارزیابی خطر دانشگاه تماس گرفته و از وضعیت بیمار خود ابراز نگرانی کرده‌است. این تیم پس از اینکه هولمز تصمیم به ترک دانشگاه را گرفت، هرگز با وی تماسی برقرار نکرد تا نیت وی را برای ترک تحصیل مورد بررسی قرار دهد. وی در حدود 6 هفته پیش از تیراندازی در سینمای آرورا که منجر به مرگ 12 نفر و مجروح شدن 58 نفر دیگر شد، تصمیم به ترک دانشگاه گرفته بود.

کد خبر 180431
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز