همشهری آنلاین: رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، رایگان شدن درمان و حمایت از تولید را مشروط به اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها دانست و گفت: وقفه یا تاخیر در اجرای این قانون یعنی ضرر بیشتر اقتصاد ملی.

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم گفت: زمان مناسب اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها در گرو فضای عمومی جامعه و شرایط داخلی و خارجی است.

نماینده مردم تهران در مجلس که با خبرگزاری ایسنا گفتگو می کرد، خواستار پدید آوردن شرایط لازم برای اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها شد و افزود: باید شرایط اقتصادی را مدیریت کرد نه اینکه منتظر عوامل غیرقابل پیش‌بینی بنشینیم و در مقام معلول نقش ‌آفرین شویم به بیان دیگر نوسان قیمت‌ها و بالا بودن نرخ تورم موجب نارضایتی مردم می شود و این وضعیت یعنی فراهم نبودن شرایط اجرای گام دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها.

وی با بیان اینکه اگر از نرخ تورم کاسته شود مقدمات اجرای فاز دوم هدفمندسازی به وجود آمده است، تاکید کرد: دولت باید نرخ تورم بالا و نوسان شدید قیمت‌ها را به درستی مدیریت کند تا شرایط اقتصادی تحت کنترل درآید، افزون بر آن از تزریق نقدینگی بی‌مورد جلوگیری کرده و کاری کند که نظام عرضه و تقاضا به تعادل برسد تا قیمت‌ها نیز از نوسان بیفتد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه، وقفه یا تاخیر در اجرای گام دوم هدفمندسازی یارانه‌ها را به زیان اقتصاد ملی دانست و افزود: وقفه یا تاخیر در اجرای گام دوم هدفمندسازی یارانه‌ها به مفهوم زمینه‌سازی برای قاچاق کالا و سوخت، اسراف در مصرف سوخت و کاهش منابع ریالی ناشی از فروش سوخت و انرژی قاچاق است و در این صورت نمی‌توان به تامین منابع لازم برای اجرای بهداشت و درمان دولتی و رایگان شدن درمان و کمک به تولید و صنعت و ارائه تسهیلات به بخش‌های تولیدی امیدوار بود.

مصباحی‌مقدم از اجرای مرحله دوم هدفمندسازی یارانه‌ها تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: یقینا دولتمردان گام دوم اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها را به سال 1392 موکول نخواهند کرد.

 

کد خبر 180092
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز