همشهری‌آنلاین: متخصص تغذیه در خصوص کمبود اسید فولیک در زنان باردار گفت: کمبود اسید فولیک در زنان باردار که در حبوباتی مثل لوبیا قرمز، لوبیا سفید، سویا و سبوس گندم وجود دارد منجر به کم خونی در آن‌ها می‌شود.

ایرنا نوشت: مرتضی صفوی افزود: اسید فولیک در ساخته شدن گلبول‌های قرمز خون موثر است و کمبود این ماده باعث کم خونی در مادر می‌شود.

وی با بیان اینکه کم خونی یکی از مشکلاتی است که گریبانگیر بسیاری از زنان ایرانی می‌شود، گفت: در خون انسان سلول‌هایی به نام گلبول‌های قرمز وجود دارد که حامل اکسیژن مورد نیاز اندام‌ها است، در صورتی که تولید گلبول‌های قرمز در بدن کاهش یابد، فرد مبتلا به کم خونی می‌شود که علائم آن ضعف، رنگ پریدگی و خستگی زودرس است.

صفوی گفت: کمبود اسید فولیک موجب کاهش تولید گلبول‌های قرمز شده و گلبول‌های تولید شده بزرگتر و کم رنگ تر از حد طبیعی می‌شوند.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه اسید فولیک در ساخته شدن گلبول‌های قرمز و سفید مؤثر است گفت: دریافت میزان کافی آن در درمان کم خونی و افزایش ایمنی بدن بسیار مؤثر است.

وی اضافه کرد: همچنین مصرف اسید فولیک در دوران بارداری باعث کاهش یا پیشگیری از بروز اختلالات عصبی در جنین در اوایل بارداری می‌شود.

وی تاکید کرد: زنان باردار برای رشد مغزی نوزاد باید مواد حاوی اسید فولیک مصرف کنند، چرا که این ماده غذایی، ماده‌ای است که باعث پیشگیری از بروز اختلالات در تکامل لوله عصبی در جنین می‌شود.

کد خبر 179744
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز