حمید ضیایی‌پرور: روزنامه همشهری طی هفته اخیر طی دو یادداشت نسبت به غیرفعال‌بودن سامانه‌های الکترونیکی و مخابراتی طرح پزشک خانواده در تهران انتقاد کرد و نوشت: بهتر بود مسئولان ذی‌ربط پیش از اعلام رسانه‌ای اینگونه خبرها، حداقل یک‌بار خودشان صحت آن را آزمایش می‌کردند.

قبلا مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از اختصاص سامانه تلفنی 8999 و سایت اینترنتی fpqa. behdasht. gov. ir برای ثبت‌نام خانواده‌ها در طرح پزشک خانواده خبر داده بودند که سایت مذکور هنوز آماده نشده و پیام خطای «صفحه در حال ساخت است» را نشان می‌دهد و سامانه تلفنی مذکور نیز پاسخگوی مراجعان نبوده و ضمنا این شماره با سامانه 8999 مخابرات برای مسدود‌سازی‌ پیامک‌های تبلیغاتی تداخل دارد.

به‌دنبال انتشار این مطلب از سوی همشهری، یک مقام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام کرد که سامانه مذکور به شماره1590یا 1490تغییر پیدا خواهد کرد. اکنون جانشین رئیس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده وارد گود شده و خبر داده: مردم می‌توانند برای ثبت‌نام در طرح پزشک خانواده به سایتwww.1590.ir مراجعه کنند و شماره تلفن جدید1590 نیز به این کار اختصاص یافته است.

اما جالب اینکه سایت مذکور نیز هنوز آماده نشده و فقط این پیام در صفحه‌ای کاملا سفید در آن مشاهده می‌شود: «سامانه ثبت‌نام جمعیت و انتخاب پزشک خانواده به‌زودی آغاز به‌کار می‌کند» و تلفن مورد نظر هم در دسترس نبوده و اساسا امکان شماره‌گیری با آن وجود ندارد! بار دیگر تأکید می‌کنیم لطفا تا قبل از راه‌اندازی عملی یک سامانه، به مردم وعده ندهید!

کد خبر 179704
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز