همشهری‌آنلاین: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به عضویت سازمان بازی‌های جدی سنگاپور که به منظور مشارکت در توسعه بازی‌های جدی و فناوری شبیه‌سازی در سنگاپور و فراتر از آن در جنوب شرقی آسیا تأسیس شده است، درآمد.

bonyad

به گزارش خبرگزاری فارس، این سازمان نهادی متمرکز برای متخصصان، پژوهشگران، کارورزان و تولیدکنندگانی است که به این بازی‌ها علاقه‌مند هستند و قصد دارند در زمینه بازی‌های جدی تحقیق کنند و بیشتر بدانند. این سازمان بر مباحثی نظیر کاربردهای مختلف بازی در زمینه‌های آموزشی و راهبردی شامل بخش خصوصی و دولتی، صنعت و آکادمیک متمرکز است.

سازمان بازی‌های دیجیتال بر پایه یادگیری هنگ کنگ، سازمان ملی بازی‌های جدی و شبیه‌سازی هند، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ایران، سازمان بازی‌های جدی ژاپن از اعضای فدراسیون بازی‌های جدی آسیا هستند.

همچنین این سازمان نخستین کنفرانس بازی‌های جدی و ارتباط اجتماعی را تحت عنوان «گرایش‌ها و کاربردهای بازی‌های جدی» 4 تا 6 اکتبر 2012 برابر با 13 تا 15 مهرماه 91 در سنگاپور برگزار می‌کند.

در این کنفرانس مقالاتی در مورد تأثیر کارایی آموزشی بازی‌ها ارایه می شود و اینکه چگونه عناصر بازی مانند منطق، حافظه، تجسم و حل خلاقانه مسائل به کلیه فرایندهای یادگیری و بازی‌هایی که ثابت شده‌ قادرند مهارت‌هایی نظیر مدیریت زمان، راهبرد و کار تیمی را انتقال دهند، تعمیم داده می‌شوند.

در این کنفرانس گرایش‌ها و کاربردهای بازی در زمینه آموزش، توانبخشی آموزش، تبلیغات رسانه‌ای، یادگیری جوانان و ارزیابی آن، بررسی می‌شود.

همچنین با گردهمایی جوامع در زمینه بازی‌های جدی، نمایندگان این کشورها آخرین دستاوردهای خود را در این حوزه به نمایش خواهند گذاشت. نمایندگانی از کشورهای هنگ کنگ، کره ژاپن، هند، تایوان، مالزی، اندونزی و سنگاپور در این کنفرانس حضور خواهند داشت.

 

کد خبر 179634

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز