سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: جلسه تفهیم اتهامات قاتل سینمای شهر آرورا در فضایی سنگین که در آن خانواده‌های قربانیان به سردی به قاتل 24 ساله مونارنجی خیره شده‌بودند برگزار شد و قاضی در این دادگاه 142 اتهام را علیه جیمز هولمز اعلام کرد.

جیمز هولمز

تعدادی از خانواده‌های قربانیان تلاش داشتند به چشمهای هولمز خیره شوند،‌ در حالی که عده‌ای دیگر از نگاه کردن مستقیم به چهره وی خودداری می‌کردند.

142 اتهامی که در این دادگاه علیه هولمز اعلام شد شامل 24 اتهام قتل درجه اول بود،‌ به بیانی دیگر قتل هر نفر از 12 نفری که در سینما توسط وی کشته شدند برای هولمز دو اتهام به حساب آمد و به این شکل 24 اتهام قتل درجه اول علیه وی اعلام شد. هر یک جفت از این اتهامات به خاطر عملکرد عمدی و از روی تامل وی برای نمایش دادن بی‌‌توجهی شدید به ارزش حیات انسانی علیه هولمز اعلام شده‌اند.

جیمز هولمز

یک اتهام قتل درجه اول در کلرادو می‌تواند حداقل مجازاتی برابر حبس ابد و حداکثر مجازاتی برابر مرگ داشته باشد. 116 اتهام دیگر،‌دو اتهام به ازای هر یک از 58 نفری که دراین حادثه مجروح شده‌اند نیز در پرونده هولمز با عنوان تلاش برای قتل به ثبت رسیده است. استفاده از سلاح‌های مرگبار در انجام جنایتی خشونت‌بار و در اختیار داشتن مواد منفجره از دیگر اتهامات وارد شده به هولمز هستند.

طی 45 دقیقه حضور هولمز در دادگاه تفهیم اتهام، وی کاملا خیره و بدون احساس به نظر می‌آمد و تنها کلمه‌ای که در طول دادگاه از دهانش خارج شد،‌ پاسخ بله وی به سوال قاضی دادگاه بود که درباره دادرسی اولیه‌اش پرسیده شده بود.

کد خبر 179423
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز