همشهری آنلاین: عوض حیدرپور با تأکید بر فصل‎الخطاب بودن حکم دیوان عدالت اداری بر غیرقانونی بودن سمت مرتضوی در سازمان تأمین اجتماعی، گفت: نمایندگان با برگزاری جلسه‎های مشورتی این موضوع را پیگیری خواهند کرد و از سوی دیگر انتظار داریم تا مرتضوی هر چه سریعتر با سازمان تأمین اجتماعی خداحافظی کند.

حیدرپور در گفتگو با همشهری آنلاین در مورد حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر غیرقانونی بودن انتصاب"سعید مرتضوی"بر ریاست سازمان تأمین اجتماعی گفت: در موارد این چنینی حکم دیوان عدالت اداری فصل‎الخطاب است. در این مورد نیز دولت باید از حکم دیوان تبعیت کرده و دستور به برکناری مرتضوی بدهد.

این نماینده امضاءکننده استیضاح وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی افزود: در اواخر مجلس هشتم به دلیل انتصاب مرتضوی بر ریاست صندوق ملی تأمین اجتماعی، نمایندگان خواهان استیضاح وزیر کار شدند، نکته‎ای که سرانجام پس از وقوع حاشیه‎های بسیار به ارائه شکایت نمایندگان به دیوان عدالت اداری ختم شد تا حکم این دیوان نقطه پایانی بر پرونده حضور مرتضوی در سازمان تأمین اجتماعی باشد.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس نهم با تأکید بر اهمیت موضوع حضور مرتضوی در سازمان تأمین اجتماعی گفت: بدون شک مجلس این موضوع را با برگزاری جلسه‎های مشورتی میان نماینده‎های امضا‎کننده طرح استیضاح وزیر کار پیگیری خواهد کرد.

وی تأکید کرد: مرتضوی موظف است با توجه به حکم دیوان عدالت اداری کشور، هر چه سریعتر با سازمان تأمین اجتماعی خداحافظی و دولت نیز زمینه را برای عملی شدن این اقدام فراهم کند.

سعید مرتضوی اسفندماه 1390 با حکم «شیخ‌الاسلامی» وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی رییس سازمان تامین اجتماعی شد و پس از آن نمایندگان مجلس با ورود به موضوع درپی استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی برآمدند اما با میانجیگری «حداد عادل» موضوع استیضاح وزیر منتفی شد ولی برخی نمایندگان مجلس با شکایت به دیوان عدالت اداری درخواست ابطال این انتصاب را مطرح کردند.

سرانجام پس از گذشت چند ماه، پرونده شکایت نمایندگان از تصمیم وزیر رفاه و تامین اجتماعی مبنی بر غیرقانونی بودن انتصاب «سعید مرتضوی» به سمت ریاست این سازمان صبح روز دوشنبه 9 مرداد در جلسه هیات عمومی دیوان عدالت اداری مورد رسیدگی قرار گرفت و رئیس دیوان عدالت اداری از غیرقانونی بودن و ابطال مصوبه‎ وزیر رفاه و تامین اجتماعی که در آن «سعید مرتضوی» به عنوان رییس سازمان تامین اجتماعی منصوب شده بود، خبر داد.

کد خبر 179294
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز