همشهری آنلاین: اسناد دادگاه نشان می‌دهد مظنون اصلی تیراندازی و کشتار سینمای شهر آرورا تحت درمان روانپزشکی در دانشگاه محل تحصیلش قرار داشته‌است.

جیمز هولمز

گزارش‌ها پیش از این نیز نشان داده‌بودند جیمز هولمز 24 ساله دفتریادداشتی از جزئیات کشتار سینمای شهر آرورا که منجر به کشته شدن 12 نفر شد را به دانشگاه ارسال کرده بود.

وکلای هولمز در جستجوی فردی هستند که این اخبار را در اختیار رسانه‌ها قرار داده زیرا به گفته آنها نشت این اخبار تخطی از دستور دادگاه بوده و می‌تواند قضاوت عادلانه دادگاه را به خطر بیاندازد.

دادگاه تفهیم اتهام هولمز روز دوشنبه این هفته برگزار خواهد شد و پس از آن دادگاه، درخواست تیم وکلای وی را مورد بررسی قرار خواهد داد. وکلای هولمز می‌گویند دفتر یادداشت ابزار ارتباطی میان هولمز و پزشکش بوده و از این رو سندی محرمانه به شمار می‌رود.

هنوز مشخص نیست که آیا این دفتریادداشت پیش از روز تیراندازی به دفتر دانشگاه ارسال شده‌است یا نه. مقامات دانشگاه کلرادو اعلام کرده‌اند این بسته روز 23 جولای به این دانشگاه رسیده است.

هولمز بیمار روانی روانپزشکی به نام لین فنتون در دانشگاه کلرادو دنور بوده‌است. هولمز پس از حمله به سینمای آرورا متهم به قتل 12 نفر و زخمی کردن 58 نفر شده‌است. از میان زخمی‌ها 11 نفر همچنان در بیمارستان به سر می‌برند که وضعیت پنج نفر از آنها وخیم اعلام شده‌است.

کد خبر 179026
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز