سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۴
۰ نفر

«بیماری‌های عصر جدید» به بیماری‌هایی گفته می‌شودکه ماحصل سبک‌های امروزین زندگی است؛ زندگی‌هایی که بعضا با کم و یا بی‌تحرکی همراه است و آن اندک تحرک‌مان نیز مانند کار کردن زیاد با رایانه باعث آسیب‌هایی جدی به ستون فقرات، مچ‌دست‌ها و چشمانمان می‌شود.

بورسیت و تاندینیت ازجمله این بیماری‌ها هستند. از نظر پزشکی بورسیت و تاندینیت دو بیماری جداگانه هستند که البته اغلب با هم بروز می‌کنند. پزشکان بورسیت را التهاب کیسه زلالی (بورسا)می‌دانند. این کیسه پر از مایعی است که باعث حرکت روان مفصل در محل اتصال ماهیچه و زرد پی با استخوان می‌شود. تاندینیت اما التهاب خود زرد پی است که بافتی سفت و مانند کش دارد که ماهیچه را به استخوان وصل می‌کند.

هر دوی این بیماری‌ها که برخی اوقات اسامی آنها به جای هم به‌کار برده می‌شود، در ناحیه مفصل ایجاد درد می‌کنند و شایع‌ترین علتشان نیز کار کشیدن بیش از حد از یک مفصل خاص برای کارهای تکراری است. برای همین نیز تایپیست‌ها ، اپراتورهای رایانه و حتی قصاب‌ها و نجار‌ها و همینطور ورزشکاران تنیس باز ممکن است دچار این عارضه شوند.

از نظر پزشکی این دو بیماری معمولا با استراحت مفصل ملتهب و کاهش دادن درد به وسیله دارو درمان می‌شود اما پیشنهاد گیاه‌درمانگران؛ گفته می‌شود زنجبیل سابقه‌ای طولانی در درمان بورسیت در آسیا دارد. اکیناسه پیشنهاد دیگری است که برخی گیاه درمانگران آن را برای انواع آسیب‌دیدگی‌های تاندینیت مانند آسیب‌دیدگی آرنج در تنیس یا مچ پا در پیاده‌روی توصیه می‌کنند. خاصیت ضد‌التهابی بروملایین نیز باعث می‌شود که آناناس به‌عنوان یک میوه فوق‌العاده مفید برای مبتلایان به بورسیت و تاندینیت پیشنهاد شود.

شاید پدر بزرگ و مادر بزرگ شما نیز وقتی شما در بچگی دچار کوفتگی یا شکستگی شده‌اید از زردچوبه برای بستن پایتان استفاده کرده باشند. با این وصف بد نیست بدانید جوزف پیزورنو، رئیس سابق دانشگاه باستیر سیاتل معتقد است که ترکیب کورکومین موجود در زرد‌چوبه با اندازه کورتیزون در درمان انواع التهاب مؤثر بوده است. این کارشناس گیاهان دارویی، مصرف سه بار در روز250تا 500میلی‌گرم کورکومین و 250میلی‌گرم بروملایین را در فاصله غذاها توصیه می‌کند.

کد خبر 178690
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز