همشهری آنلاین: جیمز هولمز، مظنون کشتار سینمای کلرادو، پس از گذشت سه روز از یکی از مرگبارترین تیر‌اندازی‌هایی که در تاریخ آمریکا رخ داده،‌ با چهره‌ای نگران و خسته در دادگاهی در کلرادو حاضر شد.

قاضی این دادگاه حق میراندا را (حق قانونی شخص بازداشت شده به خودداری از پاسخ دادن به پرسش‌هاى پلیس تا هنگام حضور وکیلش و حق او به داشتن وکیل ) به هولمز اعلام کرد و گفت وی به اتهام قتل درجه یک در حبس باقی خواهد ماند.

هولمز که از محل بازداشتش از طریق تونلی زیرزمینی به محل دادگاه منتقل شده‌بود،‌ بسیار آشفته و بهت‌زده به نظر می‌آمد. خطوط روی پیشانی و چشمهایی که به ندرت باز و بسته می‌شدند نشان از بهت زدگی وی داشتند. موهای وی همانطور که پلیس اعلام کرده بود نارنجی رنگ بوده و به دستها و پاهایش دستبند و پابند زده شده بود. وی در این دادگاه به  هیچ وجه سخنی به زبان نیاورد.

هولمز که در دادگاه در کنار وکیل تسخیری خود نشسته بود از نگاه کردن به جهتی که قربانیان و وابستگان آنها حضور داشتند خودداری می‌کرد. این رفتار وی موجب خشم تعدادی از وابستگان قربانیان حادثه شده‌بود.

جلسه دادرسی مقدماتی تنها 11 دقیقه به طول انجامید. دادگاه بعدی وی که دادگاه تفهیم اتهام خواهد بود در تاریخ 30 جولای برگزار می‌شود. هولمز که در زمان دستگیری در محوطه پشتی سینما هیچ مقاومتی نکرده بود،‌اکنون در بازجویی‌ها هیچ سخنی به زبان نیاورده و با بازجوها همکاری نمی‌کند.

کلرادو از جمله ایالا‌تهای آمریکایی است که در آن قانون اعدام وجود دارد اما از سال 1977 تا کنون تنها یک‌نفر در این ایالت اعدام شده‌ و سه نفر در انتظار اعدام به سر می‌برند.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۷:۲۳