همشهری آنلاین: به گفته رئیس دانشکده مهندسی پزشکی علوم تحقیقات دانشگاه آزاد، کارشناسی ارشد رشته مهندسی توانبخشی در این واحد راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی شیخانی از راه اندازی کارشناسی ارشد مهندسی توانبخشی برای نخستین بار در کشور و در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: پیش بینی شده از مهرماه سال جاری 20 دانشجو کارشناسی ارشد در این رشته جذب و در این رشته ادامه تحصیل دهند.

وی ادامه داد: مهندسی توانبخشی یک رشته بین رشته ای توانبخشی و از گرایش‌های مهندسی پزشکی محسوب می شود که مبنای ایجاد این رشته در دنیا، کمک به بیماران توانبخشی و ارائه تجهیزات پیشرفته تر و کاربردی تر برای بهبود در این بیماران بوده است.

رئیس دانشکده مهندسی پزشکی علوم تحقیقات به سه گرایش مرتبط با رشته مهندسی توابخشی همچون گرایش های حسی، حرکتی و الکترونیک اشاره و از ایجاد این گرایش ها در واحد علوم و تحقیقات خبر داد و افزود: پس از نیازسنجی‌های دقیق و تشکیل کارگروه های تخصصی از اعضاء هیأت علمی نخبه، سرفصل‌های رشته مهندسی توانبخشی تهیه و تدوین و به تصویب وزرات علوم، تحقیقات فناوری رسید.

وی همچنین راه اندازی مقطع کارشناسی ارشد رشته های مهندسی بافت، انفورماتیک پزشکی و مهندسی ورزش را از اهم برنامه های آتی دانشکده مهندسی پزشکی واحد علوم و تحقیقات دانست و اعلام کرد در حال حاضر کارگروه های تخصصی این رشته های پیشنهادی تشکیل و گزارش تخصصی آن نیز ارائه شده است و پس از کسب مجوزهای لازم از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اقدام به جذب دانشجو در این رشته ها خواهیم کرد.

کد خبر 178206

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز