دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین - هلن صدیق بنای: به نظر شما با رشد و توسعه فناوری عصر حاضر، میز غذای فردا چه شکلی خواهد بود؟

میز ناهارخوری

آنچه که در خصوص فناوری‌های عصر حاضر و آینده، بسیار مورد توجه و مد نظر است، طراحی مدرن، یکپارچگی لوازم، حجم کم و افزایش میزان و تنوع کارایی در یک وسیله است.

میز ناهارخوری هوشمند، نمونه‌ی از این طراحی‌های مدرن برای آینده بسیار نزدیک است. این میز‌های جالب با اشغال فضای کم از یکپارچگی درونی بسیار زیبا برخوردار هستند.

طراح این میز مدرن و هوشمند،"پتر کوبیک" طراح برجسته کشور چک است او طراحی مفهومی خود را "میز ناهار‌خوری در آینده" نامیده است.

کافی است فقط پشت این میز بنشینید. هر آنچه که بخواهید به وسیله این میز در دسترس شما قرار خواهد گرفت. به عنوان مثال؛ درست کردن یک نان تست یا قهوه، شستن ظرف، برداشتن یک سیب از یخچال و موارد بسیار همه توسط این میز انجام خواهد شد.

کوبیک این طراح برجسته با قرار دادن طیف وسیعی از وسایل آشپزخانه هوشمند در اندازه مینی چون؛ مینی یخجال، مینی ظرف شویی، توستر، مایکروویو، قهوه ساز و... تمام نیاز‌های شما را هنگام خوردن صبحانه، ناهار و شام در کنار خانواده‌ درون محفظه‌های مخفی با ظاهری زیبا برآورد می‌سازد. به عبارتی دسترسی آسان در یک محدوده زمانی و مکانی!!

جالب‌تر اینکه این میز دارای نمایشگری است که در خصوص کیفیت خوراکی‌ها، میوه‌ها و حتی دستگاهای موجود در آن، اظهار نظر کرده و شما را از سلامت آنها آگاه می‌سازد. همچنین، این میز با حفظ استاندارد‌ها، از نظر صرفه‌جویی انرژی، در سطح A  خواهد بود.

میز ناهارخوری

نمای کلی میز پنج نفره

میز ناهارخوری

نمایی از یخچال مدور میز هوشمند

میز ناهارخوری‌های آینده در طرح‌های مختلف چون گل، توپ،... ، اندازه و رنگ‌های مختلف طراحی و آماده ساخت است. به عنوان مثال در طرح میز گل، بخش مرکزی و بالای میز با نور مناسب و تعداد شش صندلی در اطراف طراحی شده است. در این طرح مفهومی با به کارگیری رنگ‌های سفید براق بدنه و آبی لاجوردی تند در داخل آن را به یک میز زیبا و دکوری شیک تبدیل کرده است.

 اگرچه این دستگاه به مرحله ساخت نرسیده است، ولی در طراحی کامل و دقیق آن تمام مشخصات فنی و جزییات کارایی آن در نظر گرفته شده است. هنوز قیمتی برای این میزها نه در هنگام طراحی و نه برای زمانی که قرار است به بازار فروش عرضه شوند، اعلام نشده است.

میز ناهارخوری

نمایی از سنسورهای لمسی میز

میز ناهارخوری

نمایی از صفحه هوشمند و اینترنت میز ناهارخوری

 

از مشخصات این طراحی مفهومی یا میز ناهارخوری هوشمند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

- میز دایره‌ای شکل با رویه شیشه‌ای شفاف و پنج صندلی تاشو که مناسب با قاب میز طراحی شده است.
- بخشی از میز که برای خنک کردن مواد‌غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد به 2 بخش مجزا با ظرفیت 203 لیتر تقسیم شده است.
- بخش اول میز لمسی است و با لمس دکمه‌های که بر روی سطح شیشه‌ای میز قرار دارد، می‌توانید محتویات کامل یخچال زیر آن را ببینید
- مواد غذایی ذخیره شده در باکس‌های یخچال به گروه‌های مختلفی چون؛ فرآورده‌های لبنی، گوشت‌ها، سبزیجات، میوه و غیره  تقسیم شده است.

محفظه و باکس‌ها بصورت چرخشی عمل می کنند. ظرفیت این محفظه‌ها 98 لیتر است.

- بخش دوم یخچال در مرکز میز است و برای قرار‌گیری بطری‌ها و خنک کردن مایعات طراحی شده است. البته این طراحی با یخچال زیر یکپارچه است.


- لوازم آشپزخانه کوچک در داخل یک فولاد ضد زنگ درون محفظه مدور قرار گرفته است. محفظه‌ای که به راحتی با دستی قابل چرخش است. این مخزن، گنجایش 8 لوازم الکتریکی متفاوت را در خود دارد. لوازمی که به راحتی قابل تعویض هستند.

 
- لوازم درون این مخزن شامل؛ یک مینی ظرفشویی، توستر، قهوه ساز، کتری برقی، آب سردکن، فریزر، مایکروویو و ظرف نگهدارنده کارد و چنگال است.

- لایه‌های بالای میز که دارای صفحه نمایش لمسی است به شما اجازه دسترسی آسان به اینترنت را می‌دهد. نمایش روزانه روزنامه‌ها، مجلات و ... تا جستجو برای دستور العمل‌های مختلف مانند آشپزی را قادر می سازد. بطور کلی یکه صفحه ارتباطات است.
- صفحه نمایش یا این میز ناهار‌خوری را می‌توان به گونه‌ای تغییر داد تا شاهد نمایش‌ فیلم‌‌ها و برنامه‌های مورد نظر و یا بازی‌های سرگرم کننده اینترنتی باشید.

سیستم‌های مورد استفاده در این میز ناهارخوری هوشمند‌؛

- استفاده از صفحه نمایش لمسی OLED، این صفحه نمایش امکان تغییر رنگ از سیاه کامل به سفید شفاف را دارد. با این سیستم می‌توانید بطور کامل محتویات یخچال خود را ببینید.

- سطح فناوری نانو (برای تمیز کردن هر چه بهتر است).
- سیستم پنوماتیک (پیستون برای عمل بالا و پایین بردن لوازم خانگی با برق)، موتورهای الکترونیکی و سرورها.
- جنس مواد مورد استفاده؛ شیشه، پلاستیک ازسنگ مصنوعی و فولاد ضد زنگ برای مخزن است.
- میز به صورت امن به طبقات قلاب و متصل شده است و نیز اتصال به منبع برق، تامین آب، اینترنت و زباله بصورت کامل طراحی شده است.

http://www.hometone.com

کد خبر 178194
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز