همشهری آنلاین: رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: قصد داریم در این دانشگاه بستری را فراهم کنیم که دانشجویان تحصیلات تکمیلی که از نظر توان علمی و آموزشی از سطح بالایی برخوردارند در قالب طرح سربازی، بورس و جذب به صورت هیات علمی در محیط دانشگاه باقی بمانند.

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا رهایی در مراسم تجلیل از شرکت‌کنندگان در المپیاد علمی دانشجویی کشور، گفت:‌ با توجه به توسعه کمی و کیفی دانشگاه طی سالهای اخیر لازم است که بستری فراهم شود تا نیروهای متخصص در داخل دانشگاه باقی بمانند.

وی افزود: قصد داریم در دانشگاه صنعتی امیرکبیر زمینه‌ای را فراهم کنیم که دانشجویان تحصیلات تکمیلی که به عنوان استعدادهای درخشان به شمار می‌روند و دارای توانایی علمی و آموزشی بالایی هستند در قالب طرح سربازی، بورس و جذب به صورت هیات علمی در محیط دانشگاه باقی بمانند.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیان داشت: طی سالهای اخیر این دانشگاه رشد مطلوبی داشه و طی آن تعداد دانشکده‌های این دانشگاه از 5 دانشکده به 16 دانشکده و تعداد پژوهشگاه‌های آن از 4 به 28 پژوهشکده افزایش یافته است.

رهایی با اشاره به نیاز دانشگاه صنعتی امیرکبیر به نیروی فکری و علمی گفت: برای رسیدن به این نیاز لازم است بهترین نیروها در دانشگاه جذب شوند.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه مهمترین عامل موفقیت دانشجویان انگیزه، توان و استعداد است، بیان داشت: دانشکده‌ها و انجمن‌های علمی دانشگاه لازم است بستر فعالیت دانشجویان را فراهم کنند.

رهایی اضافه کرد:‌ در حال حاضر آنچه موجب موفقیت دانشجویان این دانشگاه در برنامه‌های علمی از جمله المپیاد علمی دانشجویی شده است که مهمتر از هر نوع انگیزه مادی، توان و پشتکار دانشجویان بوده است.

وی تصریح کرد: حضور دانشجویان در المپیادهای علمی بسیار مهم است و لازم است که دانشجویان در این مسابقات شرکت کنند تا بتوانند از مزایای این نوع فعالیت‌ها بهره ببرند.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه برخی از دانشکده‌های این دانشگاه برای حضور در المپیاد علمی دانشجویی با برنامه‌ریزی و نظم هماهنگی‌های لازم را انجام داده‌اند، گفت: دیگر دانشکده‌های این دانشگاه نیز باید در ایجاد بسترهای لازم برای ورود دانشجویان به مسابقات و المپیادهای علمی تلاش کنند.

کد خبر 177786

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز