همشهری آنلاین: وب‌سایت فن‌آوری Cnet یک لیست از برترین ابزارهای الکترونیک یا همان گجت‌های تابستان 2012 انتخاب کرده‌ است.

توجه کنید که معیار انتخاب بعضی از این وسایل توسط Cnet قیمت آن‌ها در خارج از ایران است. گرچه قیمت‌ها در بازار ایران ممکن است با خارج متفاوت باشد ولی ارزان بودن و گران بودن نسبی آن‌ها در همه بازارها از جمله بازارهای وسایل الکترونیکی کشورمان نیز مشاهده می‌شود.

بهترین تبلت:

آی‌پد اپل جدید

اپل آی‌پد جدید خود را سال 2012 معرفی کرد که پیش از آن انتظار می‌رفت با نام آی‌پد3 به بازار آید. این نسخه جدید دارای گرافیک بهتر، پشتیبانی از شبکه 4G، دوربین باکیفیت‌تر و نمایشگری با دقت بالا نسبت به نسل‌های قبلی آی‌پد است.

بهترین لپ‌تاپ:

اپل مک‌بوک ایر 13 اینچ (2012)

این تبلت امسال معرفی شد و علاوه بر اینکه 100 دلار ارزان‌تر از مدل‌های قبلی است (در آمریکا)، پردازشگر پرقدرت‌تر، باتری با ظرفیت بالا، USB 3 و وب‌کم 720p دارد.

مشخصات دقیق آن عبارتند از:

·         پردازشگر اینتل Corei5 نسل سوم با سرعت 1.8 گیگاهرتز

·         حافظه چهارگیگابایتی با سرعت باس 1600 مگاهرتز، DDR3

·         هارد 128 گیگابایت حالت جامد

·         کارت گرافیک intel HD 4000

·         سیستم عامل OS X Lion 10.7.4

·         وزن 1.35 کیلوگرم

بهترین کتاب‌خوان دیجیتال با فن‌آوری e-ink:

کتاب‌خوان Nook Simple Touch محصول بارنز و نوبل (Glowlight)

کتاب‌خوان‌های دیجیتال طرفداران پرو پا قرص خود را دارند. نمایشگرهای مجهز به فن‌آوری e-ink متون را به گونه‌ای شبیه به کتاب واقعی نمایش می‌دهد که تجربه خواندن را آسان‌تر می‌کند و مشکل خستگی چشم که با استفاده از نمایشگرهای LCD رخ می‌دهد را ندارد.

کتاب‌فروش بارنز و نوبل چند سالی‌ است که وارد بازار کتاب‌خوان‌های دیجیتال شده و به همراه آمازون بیشترین سهم از این بازار را دارد. Nook Simple Touch جدیدترین محصول این شرکت است.

از قابلیت‌های آن می‌توان به کنتراست بالای نمایشگر، مودم وای‌فای، درگاه کارت حافظه و باتری پرظرفیت‌تر نام برد. علاوه بر این با استفاده از این دستگاه می‌توان به کاربران دیگر کتاب‌های خریداری شده را قرض داد و یا از بعضی از کتاب‌فروشی‌ها کتاب به امانت گرفت.

البته بعضی از عدم وجود قابلیت‌هایی مانند بلندگو، 3G و مرورگر اینترنت راضی نیستند اما وجود فن‌آوری Glowlight که خواندن کتاب در شب را آسان می‌کند در بین تمام کتاب‌خوان‌ها بی نظیر است.

بهترین تبلت زیر 200 دلار:

Google Nexus 7

گوگل اولین تبلت با برند خود را با همکاری شرکت ایسوس به بازار عرضه کرده‌است. کیفیت این محصول آنقدر نسبت به قیمتش بالاست که بعضی آن را بهترین تبلت اندرویدی بازار هم نامیده‌اند.

پردازشگر 1.2 گیگاهرتزی 4 هسته‌ای، نمایشگر 7 اینچ با دقت 216ppi و سیستم عامل اندروید 4.1 به قیمت 199 دلاری آن نمی‌خورد. البته بعضی تحلیل گران می‌گویند به دلیل اینکه Nexus 7‌ اولین تبلت با برند گوگل است سودی برای این شرکت ندارد و با آنجایی که شده قیمت آن را پایین آورده‌اند. یک منبع اعلام کرده که هزینه تمام شده این دستگاه 152 دلار است.

این تبلت در اولین روز عرضه با استقبال خوب مشتریان در آمریکا روبرو شده و اکثر سایت‌های فن‌آوری از قابلیت‌های جامع و همچنین قیمت ارزان آن تعریف‌های خوبی کرده‌اند.

بهترین هدفون داخل گوشی (in-ear Headphone) زیر 100 دلار:

 Klipsch Image S4

این هدفون که داخل گوش قرار می‌گیرد نسبت به قیمتش و در مقایسه با سایر محصولات در بازار صدای با کیفیت و تفکیک خوبی دارد.

هدفون در فروشگاه‌های مختلف اینترنتی با قیمتی بین 64.50 تا 79.99 دلار یافت می‌شود. با این قیمت علاوه بر کیفیت خوب صدا، یک جعبه کوچک و وسایل تمیز کردن داخل گوشی هم در داخل بسته‌بندی Image S4 وجود دارد.

بهترین اسپیکر بی‌سیم زیر 150 دلار:

Logitech Wireless Boombox   

وصل کردن اسپیکرهای مختلف به وسایل صوتی و تصویری به دلیل وجود سیم‌های زیاد دردسر ساز است. این محصول شرکت لاجیتک یک اسپیکر بلوتوث با یک باتری پرظرفیت و قیمتی نه چندان زیاد است.

این اسپیکر به هر دستگاهی که بلوتوث دارد از جمله آی‌پد، آی‌فون و آی‌پاد تاچ متصل می‌شود. کامپیوتر و سایر گوشی‌های موبایل هم به آن متصل می‌‌شوند.

با دوام‌ترین باتری گوشی‌ موبایل هوشمند

Motorola Droid Razr Maxx

با وجود تمام پیشرفت‌هایی که فن‌آوری موبایل داشته هنوز باتری و ظرفیت آن دغدغه اصلی سازندگان و مشتریان است. با بالا رفتن قابلیت‌های سیستم عامل‌ها، قدرت پردازشگر و کیفیت نمایشگرها افزای می‌یابد و باتری‌های قدیمی جوابگوی این مصرف برق نیستند.

آزمایش‌ها نشان می‌دهد گوشی جدید موتورولا بیشترین ظرفیت باتری را بین گوشی‌ها دارد. البته در نگاه اول با وجود طراحی باریک و وزن کم آن چنین حدثی را نمی‌توانید بزنید.

این گوشی مجهز به سیستم عامل اندروید قابل به‌روزرسانی به نسخه 4، پردازشگر 1.2 گیگاهرتزی دو هسته‌ای، دوربین 8 مگاپیسکل و قابلیت اتصال به شبکه 4G (در بعضی مدل‌ها) است.

بهترین تلویزیون:

Panasonic TC-ST50 Series  

این تلویزیون سه بعدی از نوع پلاسماست. تلویزیون‌های پلاسما کنتراست تصویر و فرکانس بیشتری نسبت به تلویزیون‌های LCD دارند.

این مدل در اندازه‌های بالای 50 اینچ ساخته شده و علاوه بر کیفیت و دقت تصویر بسیار بالا، دارای فرکانس 600 هرتز، مودم وای‌فای و قابلیت‌های تلویزیون اینترنتی بسیار زیادی است.

البته این تلویزیون مشکلاتی هم دارد از جمله اینکه عینک سه بعدی آن را باید جدا خریداری کنید. تنها سه ورودی HDMI‌ هم دارد که در مقایسه با تلویزیون‌های دیگر در بازار کم است.

همه این‌ها با توجه به قابلیت‌ها و قیمت آن دلیل انتخاب Panasonic TC-ST50 به عنوان بهترین تلویزیون توسط Cnet است.

بهترین گوشی موبایل

سامسونگ گلکسی اس 3

S3 جدیدترین گوشی از سری گلکسی است. کیفیت ساخت بالا و پردازشگر چهارهسته‌ای تنها چند مورد از برتری‌های این گوشی نسبت به رقبای خود است. شاید بعضی فکر کنند که HTC One X نیز از نظر سخت‌افزاری شباهت زیادی به این گوشی دارد اما به دلیل قابلیت‌های نرم‌افزاری بیشتر نظیر تنظیم نور صفحه با توجه به جهت دید، گلکسی اس 3 برنده رقابت بهترین گوشی موبایل است.[10 قابلیت جالب گلکسی اس 3]

بهترین سیستم پخش صدای بی‌سیم:

Sonos Play:3

این دستگاه قابلیت پخش تمام رادیوهای اینترنتی و همچنین پخش مدیا از روی کامپیوتر، اسمارت فون و تبلت را دارد. یک اپلیکیشن هم برای iOS و اندروید دارد که کنترل قابلیت‌های آن را به اسمارت فون و تبلت می‌سپارد.

بهترین دوربین دیجیتال کوچک:

سونی سایبرشات DSC-HX30V

این دوربین ترکیبی از سرعت و کیفیت تصویر است و برای کسانی که قصد عکاسی غیر حرفه‌ای از مناظر و سفرهای خود را دارند ایده‌آل‌ترین دوربین محسوب می‌شود.

مودم وای‌فای داخلی، رزولوشن 16 تا 18 مگاپیکسل، لنز 20X f3.2-5.8 25-500mm، زوم دیجیتال 40 برابر، برچسب گذاری سریع جغرافیایی، مودم GPS داخلی و منوهای ساده و در عین حال کامل از قابلیت‌های این دوربین است.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۶ تیر ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۱