سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۹:۵۴
۰ نفر

همشهری ورزشی: محمدحسن انصاری‌فرد، عصر روز یکشنبه در محل تمرینات تیم امید در امارات ضمن ملاقات با حسین کعبی در خصوص انجام کارهای نهایی پیوستن این بازیکن به پرسپولیس ابراز امیدواری کرد.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که در ابتدای فصل با آوردن بازیکنی چون علیرضا نیکبخت واحدی به پرسپولیس علاقه وافر خود به جذب ستاره‌ها را بیش از پیش نشان داد در هفته‌های باقی‌مانده از لیگ نیز قصد دارد با فراهم آوردن زمینه حضور حسین کعبی در پرسپولیس، مشکلات این تیم را از لحاظ کمبود بازیکن در پست‌های تخصصی به حداقل برساند.

اختلاف کعبی با سرمربی الامارات

داستان از جایی شروع شد که سرمربی تونسی الامارات درست در دیداری که هنوز به این سمت دست نیافته بود در فاصله میان دو نیمه به رختکن الامارات رفته و با ادبیات تندی با بازیکنان برخورد کرده بود. حسین کعبی نیز در مقام پاسخگویی برآمده بود.

کعبی گفته: «وقتی سرمربی ما نیستید، حق اظهارنظر و پرخاشگری ندارید.» رد و بدل شدن همین چند جمله تنش را میان کعبی و سرمربی حال حاضر الامارات شدت بخشید تا در نهایت اختلاف و دعوا با این سرمربی تونسی به جدایی کعبی از الامارات بینجامد.

السد، مشتری اصلی کعبی

پس از این که دعوای کعبی با سرمربی الامارات شدت گرفت، این باشگاه السد قطر بود که به شکلی جدی خواهان جذب حسین کعبی شد. آن‌ها ضمن مذاکره با این بازیکن حاضر شدند جدا از مبلغ قرارداد،‌ پول رضایت‌نامه کعبی را هم پرداخت کنند.

اما این متفاوت از آن تصمیمی بود که از ذهن کعبی می‌گذشت. چه این بار بازیکن به بن‌بست رسیده الامارات پس از گسترده‌تر شدن دامنه اختلاف با سرمربی‌اش حاضر به ادامه فعالیت در تیم‌های عربی نبود.

کعبی به پرسپولیس می‌اندیشید و به همین دلیل مذاکرات خود را با این باشگاه جدی‌تر دنبال کرد. او حضور در الامارات را یکی از اشتباهات خود برمی‌شمارد و می‌گوید: «انتخاب الامارات به هیچ وجه تصمیم درستی نبود».

پیوستن به پرسپولیس

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در حالی مذاکرات خود با حسین کعبی را جدی‌تر از قبل دنبال کرد که الامارات برای صدور رضایت‌نامه این بازیکن از پرسپولیس پول می‌خواست.

در همان روزهای نخست با توجه به مشکلات مالی پرسپولیس خیلی‌ها اعتقاد داشتند که انصاری‌فرد با حساب هفته‌هایی که پرسپولیس می‌تواند کعبی را در اختیار داشته باشد به این نتیجه خواهد رسید که مراحل نهایی کار جذب این بازیکن را رها کند. این در حالی بود که پرسپولیس با حسین کعبی قرارداد هم امضا کرده بود.

اما با گذشت دو هفته از این ماجرا دو روز پیش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که حالا به جذب مبعلی و کاظمیان هم می‌اندیشد، در کمپ تمرینی تیم امید، حسین کعبی را نسبت به انتخاب پرسپولیس دلگرم کرد.

انصاری‌فرد خطاب به کعبی گفته: «کار پیوستن تو به پرسپولیس در حال اتمام است.» یک منبع آگاه در این باره می‌گوید: «با رایزنی‌های انجام شده، الامارات که قرار بود مبلغی در ازای جدایی اجباری کعبی به وی بپردازد، ضمن مذاکراتی تصمیم گرفته تا رضایت‌نامه کعبی را در قبال آن پول صادر کند.»

این منبع آگاه ادامه می‌دهد: «ITC کعبی تا اواخر همین هفته خواهد رسید و او می‌تواند در جام حذفی و لیگ برتر برای پرسپولیس در ده بازی به میدان رود.»

کعبی، جایگزین مناسب

حضور حسین کعبی در پرسپولیس با توجه به نوع فوتبالی که مصطفی دنیزلی بر آن اصرار می‌ورزد، می‌تواند مؤثر و البته مفید قلمداد شود. اگرچه پرسپولیس در لیگ برتر انگیزه چندانی برای کسب جام ندارد و انصاری‌فرد نیز چندی پیش دست تسلیم پرسپولیس را برای تصاحب عنوان قهرمانی لیگ برتر به طور رسمی بالا برد اما با توجه به ضعف‌های مشهود مسعود زارعی، حضور حسین کعبی می‌تواند امیدهای سرمربی ترکیه‌ای پرسپولیس را تا حدی زنده کند.

این در حالی است که کعبی در حال حاضر یکی از باتجربه‌ترین بازیکنان تیم امید هم به شمار می‌رود. تا جایی که علاقه خاص وینگو بگوویچ به این بازیکن حتی حساسیت‌هایی را برانگیخته است. کعبی که در حال حاضر به همراه تیم امید در امارات به سر می‌برد در آخرین اظهارات خود تأکید کرده: «پرسپولیس اگر مرا می‌خواهد، کارم را درست کند.»

کعبی که بر سر پیوستن به پرسپولیس تا امروز پافشاری خاصی از خود نشان داده، تصریح کرده: «مشکلی از بابت رسیدن ITC ندارم و مطمئن هستم که اگر پرسپولیس مشکل پیوستن من به این تیم را حل کند، از کرده خود پشیمان نخواهد شد. چون در شرایط فنی ایده‌آلی هستم.»

با این تفاسیر ظرف یکی دو روز آینده با حل مشکل ITC، حسین کعبی در بازی‌های باقی‌مانده پرسپولیس حضور خواهد داشت، در غیر این صورت احتمالاً پروژه جذب بازیکن جدا شده از تیم الامارات به بن‌بست خواهد رسید.

کد خبر 17743

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز