پس از آنکه خبرهایی مبنی بر فروش پارک پردیسان به بخش خصوصی روی خروجی برخی خبرگزاری‌ها قرار گرفت فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی، فروش پردیسان را نامطلوب خواند و گفت: مجلس مخالف فروش پردیسان است اما از سرمایه‌گذاری در این پارک حمایت می‌کند.

پارک پردیسان

در پی این موضع‌گیری، سازمان حفاظت محیط‌زیست با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تشکر از فراکسیون محیط‌زیست مجلس نسبت به پشتیبانی طرح سرمایه‌گذاری در پارک پردیسان اعلام کرد که پارک پردیسان فروشی نیست و این سازمان مراحل قانونی را برای واگذاری به سرمایه‌گذار طی می‌کند.

محمدرضا تابش در واکنش به خبر فروش پارک پردیسان به بخش خصوصی، اعلام کرد: سازمان محیط‌زیست باید موضع خود را درباره این موضوع مشخص کند که به‌طور حتم فروش این مکان به بخش خصوصی، یک موضوع نامطلوب است. رئیس فراکسیون محیط‌زیست، با تأکید بر اینکه واگذاری کلان و سرمایه‌گذاری دو موضوع متفاوت از هم هستند، افزود: برای رشد و توسعه کلان پارک‌های تهران به‌ویژه پارک پردیسان نیاز به سرمایه‌گذاری است؛ از این‌رو اگر هدف بخش خصوصی سرمایه‌گذاری باشد، می‌توان از آنها پشتیبانی کرد در غیر این صورت باید این موضوع بررسی شود.

وی با اعلام اینکه حمایت و نظارت بر پارک‌های کلانشهر تهران از عهده دولت خارج است، افزود: به‌نظر نمی‌رسد که واگذاری کلان پارک پردیسان از سوی سازمان حفاظت محیط‌زیست صورت گیرد اما الزام کنترل این موضوع احساس می‌شود.

کد خبر 177418

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز