همشهری آنلاین: معاون برنامه‌زیزی و پشتیبانی وزارت کشور در پاسخ به این سوال که چرا بر خلاف قول شما قیمت مرغ گران‌تر شده است گفت: مرغ گران نشده بلکه گران‌فروشی می‌کنند.

در اواخر هفته گذشته قیمت مرغ از 7 هزار تومان گذشت در حالی که استانداری تهران قول داده بود قیمت مرغ را در 5 هزار و 200 تومان ثابت نگهدارد.

 نعمت الله ترکی، معاون برنامه ریزی و پشتیبانی وزارت کشور در گفتگو با مهر در مورد علت این گرانی باز هم بر اظهارات قبلی خود تاکید کرد و گفت: گرانی نیست بلکه گران فروشی است! از معاون استاندار تهران سئوال شد وقتی تمام فروشگاه‌های تهران مرغ را 7 هزار تومان می فروشند دیگر نمی‌توان گفت گرانفروشی است که وی پاسخ داد: حقیقت این است که گران شدن مرغ دست ما نیست!

استان‌های دیگر قیمت مرغ تهران را تعیین می‌کنند

 وی افزود: میزان مصرف مرغ در تهران روزانه 1200 تن است در حالی که تهران تنها توان تولید و عرضه 250 تن مرغ را دارد.

معاون استاندار تهران گفت: ما برای تامین مرغ مورد نیاز پایتخت مجبوریم مرغ را از استان‌های قم، سمنان، مازندران، قزوین و گیلان تامین کنیم و این استان‌ها بر اساس قانون حق تعیین قیمت مرغ را دارند و ما حق دخل و تصرف در قیمت‌ها را نداریم. اگر مرغ مورد نیاز تهران در خود تهران تامین می‌شد قیمت همان 5200 تومان بود.

ترکی اظهار داشت: البته طبق قولی که وزارت صنعت، معدن و تجارت داده است به زودی مرغهای وارداتی وارد کشور شده که سهم تهران بیشتر از سایر استان‌ها تعیین شده است. این را هم باید گفت که مردم برای ماه مبارک رمضان نگران نباشند چون مرغ ذخیره داریم.

 گفته‌های معاون استاندار تهران در حالی است که تنها چند روز به آغاز ماه مبارک رمضان مانده و شهروندان تهرانی نگران تامین گوشت سفید با احتساب گرانی‌ها هستند. یکی از کارشناسان اقتصادی می‌گوید با قیمت مرغ کیلویی 7200 تومان یعنی یک خانواده تهران حداقل در ماه مبارک رمضان باید 220 هزار تومان بابت تامین مرغ هزینه کند.

کد خبر 177361
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز