همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر مطالعات فرهنگی و برنامه‌ریزی اجتماعی وزارت علوم از برگزاری سلسله جلسات و کارگروه‌ تخصصی عفاف و حجاب در نظام آموزش عالی خبر داد.

علی آدمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر افزود: کارگروه تخصصی عفاف و حجاب در نظام آموزش عالی با شرکت اساتید دانشگاه و نمایندگان دستگاه‌هایی هم چون نهاد مقام معظم رهبری، مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، شورای فرهنگی و اجتماعی زنان، بسیج، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه علمی و کاربردی در این دفتر فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با تاکید بر ضرورت برگزاری این جلسات گفت: دستگاه‌های مختلفی در خصوص ارتقاء فرهنگ عفاف و حجاب درجامعه مشغول به فعالیت هستند، بنابراین به منظور ایجاد هماهنگی و جلوگیری از انجام هرگونه موازی کاری برگزاری این جلسات ضرورت خواهد داشت.

مدیر کل دفتر مطالعات فرهنگی و برنامه‌ریزی اجتماعی با بیان اینکه تاکنون 4 جلسه از کارگروه مذکور برگزار شده است، گفت: این جلسات با هدف بررسی و تحلیل وضعیت عفاف و حجاب در فضای عمومی دانشگاه، مراکز آموزشی و محیط‌های درمانی، برشمردن نقاط قوت و ضعف و ارائه راه‌کارهای لازم در این خصوص به صورت هفتگی برگزار می‌شود.

وی همچنین با اشاره به مصوبات این شورا اعلام کرد: انعکاس فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی مدیران در کارنامه عملکرد آنان، تصویب آیین‌نامه‌های قانونی درباره حجاب در مراکز آموزشی و درمانی و نظارت بر حسن اجرای آن، انتقال نقش حاکمیت در مسئله عفاف و حجاب به شبکه‌های دانشجویی و مردمی، توجه و تاکید بیشتر به مقوله تسهیل ازدواج و پایدار دانشجویی، لزوم دقت در گزینش و انتخاب اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و ارائه الگوهای مناسب علمی محجبه از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسات بوده‌است.

وی در پایان به سایر اقدامات این دفتر در راستای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب اشاره کرد و افزود: تشکیل کمیته دانشجویی عفاف و حجاب با حضور دانشجویان فعال در این عرصه، را‌ه‌اندازی دبیرخانه‌های عفاف و حجاب به منظور ایجاد هماهنگی و ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی درحوزه عفاف و حجاب و برگزاری نشست‌ها و پنل‌های تخصصی در راستای گسترش و نهادینه سازی فرهنگ پوشش و عفاف و حجاب از دیگر اقدامات این دفتر در این زمینه بوده‌است.

کد خبر 177329

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز