گروه اقتصادی: بیش از دو هفته است مسئولان دست‌اندرکار تنظیم بازار مدام وعده‌ ارزان شدن قیمت گوشت مرغ و تثبیت آن روی چهارهزارو 700 تومان و برخورد با فروشندگان گوشت مرغ بالای پنج هزار و 300 تومان را تکرار می‌کنند و امیدها به ارزانی را زنده نگه می‌دارند، اما این یک روی سکه است، چرا که قیمت هر کیلو گوشت مرغ در روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته در برخی مناطق پایتخت از هفت هزار تومان هم فراتر رفته و تولیدکنندگان هشدار داده‌اند که درصورت عمل نکردن وزارتخانه‌های مسئول بعید نیست در‌ماه مبارک رمضان قیمت بازهم بالاتر برود.

به گزارش ایسنا، حسن رادمرد سرپرست معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر متوسط قیمت هر کیلو گرم مرغ گرم در بازار به 5300تومان کاهش یافته است و براساس پیش‌بینی‌ها این روند تا مرز 4700تومان ادامه خواهد داشت.

اما محمد یوسفی،رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ با اعلام اینکه کشتارگاه‌ها این روزها سویافروش شده‌اند، گفت: تولیدکنندگان تخم‌مرغ، مرغ تخمگذار را به کشتارگاه‌ها می‌فرستند و این مسئله تهدید جدی برای کاهش تخم مرغ در مهرماه است. به گزارش فارس، او در پاسخ به این سؤال که فکر می‌کنید این برنامه‌ها خللی در برنامه‌های‌ماه مبارک رمضان ایجاد می‌کند یا خیر گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت با این روش‌ها فقط 10تا 15درصد مرغ بازار را می‌تواند تأمین کند و اگر به همین شکل ادامه پیدا کند در‌ماه مبارک هم قیمت مرغ کاهش نخواهد داشت.

کاهش قیمت از هفته آینده

معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران گفت: با توجه به واردات و توزیع نهاده‌های دامی در هفته آینده قیمت تمام‌شده مرغ در هر کیلو کاهش می‌یابد. نعمت‌الله ترکی اظهار داشت: با توزیع مرغ در فروشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در طرح ضیافت دیگر شاهد صف برای خرید مرغ نخواهیم بود. ترکی با بیان اینکه قیمت مرغ نباید از کیلویی 5200تومان بیشتر باشد، یادآور شد: قطعاً از روزهای آینده باید شاهد کاهش قیمت مرغ باشیم.

کد خبر 177277
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز