همشهری آنلاین: برخلاف وعده مسئولان مبنی بر ارزان شدن قیمت مرغ، قیمت این کالای پرتقاضای مصرفی در سطح شهر تهران مجددا از مرز 7000 تومان گذشت.

مهر نوشت: این روزها گرانی به خصوص افزایش شدید قیمت گوشت مرغ به عنوان یکی محصول پرمصرف صدای همه را درآمده است؛ از مردم عادی گرفته تا مسئولان و مقامات مختلف کشور.

در حالی مسئولان هر روز وعده ارزانی را در مقابل گرانی مطرح می‌کنند که وضعیت قیمتها دربازار لجام‌گسیخته شده است. در همین حال، قیمت مرغ بار دیگر رکورد شکست و در سطح شهر قیمت آن از مرز 7000 تومان گذشت.

گزارش میدانی از سطح شهر تهران نشان می‌دهد که مرغ‌فروشان قیمت این کالای مصرفی در روز پنجشنبه را بین 7000 تا 7300 تومان به فروش رساندند. عرضه مرغ با قیمت مصوب دولتی هم در بازار برای خود داستانی شده و تشکیل صف‌های خرید در میادین فروش آن را به دنبال داشته است.

در همین حال، حسن رادمرد سرپرست معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با مهر وعده داده است که با تدابیر اتخاذ شده و اقدامات صورت گرفته، قرار است که طی روزهای آینده قیمت 4 هزار و 700 تومان برای هر کیلوگرم مرغ در کشور تثبیت شود.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به شروع توزیع گسترده نهاده ها در سراسر کشور، افزوده است: بر اساس آمارهای موجود، توزیع کنجاله سویا در کشور شتاب بیشتری گرفته و تولید کنندگان از فرمول دریافت 2.5 کیلوگرم سویا در ازای یک کیلو گرم مرغ استقبال کرده اند.

همچنین نعمت الله ترکی معاون برنامه ریزی استانداری تهران درخصوص قیمت درنظر گرفته شده برای عرضه گوشت مرغ در استان تهران به مهر گفته است: براساس کار کارشناسی که انجام شد، قرار شد به تولیدکنندگانی که هرکیلوگرم نهاده کنجاله سویا با قیمت 900 تومان و هرکیلوگرم نهاده ذرت با قیمت 460 تومان را تحویل می دهیم، آنها هرکیلوگرم گوشت مرغ را به قیمت 4700 تومان در بازار عرضه کنند.

وی درعین حال تصریح کرده است: البته تولیدکنندگانی که این نهاده های ارزان قیمت را دریافت نکنند، می توانند هرکیلوگرم گوشت مرغ را تا سقف 5200 تومان در بازار عرضه کنند.

کد خبر 177222
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز