چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت هولت- پاکارد امتیاز یک صفحه نمایش شفاف را ثبت کرده است که ممکن است برای نمایش جهت حرکت روی شیشه جلوی ماشین یا آگهی کردن روی پنچره‌ها به کار رود.

dispaly

به گزارش لایو ساینس کاربران همچنین می‌توانند این صفحه را روی شیئی نگهدارند تا اطلاعات درباره این شیء را ببینند. مخترعان این صفحه در فرم ثبت اختراع‌شان می‌نویسند: "برای مثال این صفحه نمایش شفاف را می‌توان بر روی یک نقشه نگهداشت تا مسیری که فرد به دنبال آن است را به او نشان دهد."

در این جواز ثبت اختراع شیوه خاص ساختن این صفحه نمایش را توصیف کرده است. این صفحه نمایش دست کم دارای یک رشته از پره‌ها مانند یک کرکره عمودی است که در میان دو لایه از ماده شفاف قرار داده شده‌اند. این پره‌ها اجازه عبور مقدار از نور را از صفحه را می‌دهند، در نتیجه ناظران می‌توان اشیای پشت صفحه را ببینند. در همین حال این پره‌ها مقداری از نور را به سمت ناظران بازتاب می‌دهند و امکان نمایش متن یا تصاویر را فراهم می‌کنند.

متن‌رسان‌های از راه دور (تله - پرامپتر) برای مجریان تلویزیونی و صفحات نمایش جلوی چشمی (heads-up displays) مانند عینک گوگل از هم اکنون استفاده از صفحه‌های نمایش شفاف را آغاز کرده‌اند، اما این صفحات نمایش به شکل متفاوتی عمل می‌کنند. این صفحات نمایش دارای یک لایه باریک بازتاب‌دهنده هستند که بر روی یک ماده شفاف قرار داده شده است.

بر اساس این ثبت اختراع روش کرکره‌ای هولت پاکارد، در مقایسه با صفحات نمایش شفاف فعلی امکان ساختن صفحات نمایش باریک‌تر را فراهم می‌کند که با گرافیک تمام‌رنگ بهتر کار می‌کنند و از زوایای بیشتری قابل مشاهده هستند و از هر دو طرف صفحه نمایش می‌توان گرافیک را مشاهده کرد. این حق ثبت شامل ساختن صفحات نمایشی است که آنقدر انعطاف‌پذیر هستند که می‌توان برای انبار کردن آنها را لوله کرد.

هولت- پاکارد هنوز از این صفحه نمایش برای هیچ فراورده‌ای استفاده نکمرده است، اما گفته می‌شود که این شرکت 20 سال است که بر روی این تکنولوژی کار می‌کرده است و برای کامل کردن و بازاریابی آن جدی است.

کد خبر 177173
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز