داریوش اکبرزاده سرپرست موزه ملی ایران که اکنون در هندوستان به سر می‌برد از سمت خود استعفا کرد تا بدین‌ترتیب مدیرکل حوزه ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور با حکم رئیس آن سازمان، مدیریت موزه ملی ایران را عهده‌دار شود.

خبرگزاری فارس نوشت که سیدحسن موسوی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اسدالله محمدپور را به‌عنوان مدیر موزه ملی ایران منصوب کرده است. محمدپور علاوه بر مدیریت موزه ملی ایران مشاور رئیس سازمان میراث ‌فرهنگی و گردشگری نیز خواهد بود. رئیس جدید موزه ملی ایران که مدیرکل حوزه ریاست این سازمان بود پیش‌تر نیز مدیرکل میراث فرهنگی استان مازندران بود.

داریوش اکبرزاده، سرپرست سابق موزه ملی ایران در حال حاضر در هند به سر می‌برد. خبرگزاری ایسنا نیز در گزارشی از تغییر مدیران سازمان میراث فرهنگی نوشت که داریوش اکبرزاده برای ادامه تحصیل از سازمان میراث فرهنگی خداحافظی کرده است. مسعود شریفی مدیر روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به ایسنا گفت: طی هفته‌های اخیر رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ملک‌محمد نجفی را به‌عنوان معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ها، امیر امینی را به‌عنوان معاون سرمایه‌گذاری و علی‌عبدالله‌نژاد را به‌عنوان معاون توسعه و مدیریت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری منصوب کرد.

شریفی افزود: پریسا محمدی نیز به‌عنوان رئیس جدید پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور معرفی شد. همچنین با ایجاد یک پست جدید، حمیدرضا سلیمانیان مشاور حقوقی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شد و احمد خوشنویس نیز که تاکنون سرپرست صندوق حفظ، احیا و بهره‌برداری از آثار تاریخی بود به‌عنوان مدیرعامل این صندوق معرفی شد.
به گفته وی، پس از انتقال علی عبدالله‌نژاد به معاونت توسعه مدیریت این سازمان، در حال حاضر مجموعه فرهنگی-تاریخی سعدآباد مدیر ندارد. همچنین محمدرضا بذرگر که تا پیش از این رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بود، به اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس منتقل می‌شود.

کد خبر 177017
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز