همشهری آنلاین: رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز مستکبران با شعار حقوق بشر، آزادی، دفاع از ملت‌ها و با وعده یک زندگی بهتر، پیشرفت و توسعه سیاسی و اقتصادی بزرگ‌ترین فریب تاریخ را بر جهان تحمیل کرده‌اند.

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور اسلامی کشورمان در اجلاس بیداری اسلامی و زنان که صبح امروز در محل سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، با اشاره به اینکه این اجلاس می‌تواند نقشی مهم و تأثیرگذار در آینده بشریت ایفا کند گفت: من از همه شما عزیزان و میهمانان این اجلاس به خاطر سفر به ایران، خانه آزادگان و عدالت‌طلبان جهان تشکر می‌کنم وهمچنین از سخنرانان این مراسم که با کلمات انقلابی خود روح و جان شنوندگان را به وجد آوردند قدردانی می‌کنم.

وی افزود: به طور حتم موضوع این اجلاس در حقیقت بررسی بیداری، تحول‌خواهی به نام اسلام و زنان است.

وی افزود: سؤال اصلی اینجاست که چرا ما به بیداری و تحول نیازمندیم و کجای کار ناقص است که نیازمند این بیداری و تحول در عرصه جهانی هستیم.

رئیس‌جمهور گفت: خداوند متعال انسان را برای زندگی عزتمند و سرشار از کمال و معنویت خلق کرده است.

احمدی‌نژاد گفت: خداوند انسانها را خلق نکرده است که در حقارت، ظلم و ذلت زندگی کنند. خداوند انسان را به عنوان آیینه خودش خلق کرده است و آنقدر به انسان کرامت داده است تا مقام خلیفة‌اللهی بالا برود به جایی برسد که آیینه تمام نمای خداوند متعال باشد.

وی افزود: خداوند انسان را خلق کرده است تا در برادری، محبت و عزت زندگی کند.

رئیس جمهور ادامه داد: اما آیا امروز هیچ نشانه‌ای از عزت و کرامتی که برای انسان قرار داده شده است، در جهان مشاهده می‌کنید؟

احمدی‌نژاد گفت: همه پیامبران الهی به دنبال این بوده‌اند تا انسان را در کرامت و عزت قرار دهند.

وی افزود: در کجای عالم انسان‌ها عزیزند؟ در کجای تاریخ انسان‌ها عزتمند زندگی کرده‌اند؟ مظلوم‌ترین مظلوم‌ها حقیقت وجودی انسانی است و امروز در دنیا چه می‌گذرد؟

رئیس‌جمهور ادامه داد: بیش از سه میلیارد نفر انسان در فقر زندگی می‌کنند و بسیاری توانایی تأمین نیازهای اولیه خود را ندارند.

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود ادامه داد: خداوند متعال انسان را برای زندگی در عزت و آزادی آفریده است و کمال‌جویی و عدالت‌خواهی را در نهاد انسان‌ها قرار داده است.

رئیس جمهور با اشاره به تلاش مستکبران برای له کردن حقیقت انسان و کرامت انسانی گفت: اولین گام برای تسلط بر ملت‌ها پایمال کردن کرامت انسانی است. آنها انسانها را در درون خود تحقیر می‌کنند و عزت و کرامت انسان‌ها را له می‌کنند و انسان تحقیر شده به هر تحمیلی تن می‌دهد.

احمدی‌نژاد گفت: از بین بردن کرامت انسانها زشت‌ترین جلوه یک حاکمیت ظالمانه است و از بین بردن این ظلم همان مسئله‌ای است که خداوند خواسته است و پیامبر عزیز ما حضرت محمد مصطفی(ص) خواسته است. انسان برای زندگی متعالی آفریده شده است.

وی افزود: ظلمی که امروز بر انسان تحمیل می‌شود در تاریخ بی‌سابقه است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: ظلم طاغوت‌ها، نمرودها و دایره نفوذ و سلطه آنها محدود بوده است اما امروز مستکبران همه زمین و همه ملت‌ها را تحت سلطه خود گرفتند و در داخل هر خانواده‌ای نفوذ کرده‌اند.

احمدی‌نژاد گفت: امروزه هر خانواده‌ای که تلاشی را انجام می‌دهد و حاصلی را به دست می‌آورد بخشی از آن را مستکبران چپاول می‌کنند.

وی افزود: در زمان برده‌داری و استعمار ظلم آشکار بود اما امروز مستکبران با شعار حقوق بشر و دفاع از ملت‌ها و با وعده یک زندگی برتر و توسعه سیاسی بزرگترین ظلم تاریخ را تحمیل کرده‌اند.

رئیس‌جمهور در ادامه با طرح این سؤال که آیا واقعاً مردم آمریکا آزادند گفت: امروز زشت‌ترین جلوه خفقان در آمریکا حاکم است، می‌بینید که یک گروه سرمایه‌دار صهیونیست در پشت پرده بر 300میلیون نفر از مردم آمریکا حکم‌رانی می‌کنند.

احمدی‌نژد گفت: کجا مردم آمریکا حق انتخاب و آزادی را دارند؟ در هرکجا که لازم باشد و برای حفظ منافع صهیونیست چهره خاصی رئیس‌جمهور می‌شود.

وی افزود: گاهی وقتها لازم است که برای حفظ جریان نفت و سیاست، آنها خاورمیانه را در اختیار خود بگیرند و یک چهره خشن و وحشی را به هر ترتیب رئیس‌جمهور می‌کنند و همه احزاب و گروه‌ها از آنها حمایت می‌کنند تا یک میلیون انسان را بکشند و وقتی ملت‌ها مقاومت می‌کنند چهره آمریکا عوض می‌شود.

رئیس‌جمهور ادامه داد: برای حفظ سلطه سرمایه‌داران و برای تغییر چهره آمریکا، چهره جدیدی بر روی کار می‌آید. حالتی ترحم‌برانگیز می‌گیرد و شعار تغییر را سر می‌دهد اما در حقیقت همان سیاست‌ها را دنبال می‌کند.

احمدی‌نژاد گفت: در این معادلات جای مردم آمریکا کجاست؟

وی افزود: امروز رأیی وجود ندارد و تنها سیاست‌مداران پشت پرده هستند که رؤسای جمهور را تعیین می‌کنند.

رئیس‌جمهور در ادامه تصریح کرد: امروز در اروپا مردم از پا درآمده‌اند، مردم اروپا باید بگویند وضع موجود را قبول ندارند و چه کاری باید انجام دهند، کتک می‌خورند، زخمی می‌شوند و به زندان می‌روند در آسیا و آمریکای لاتین نیز همین‌گونه است.

احمدی‌نژاد گفت: در آمریکای لاتین مردم تلاش می‌کنند و با جریانات آمریکایی مبارزه می‌کنند و بعد از 20سال تلاش یک چهره مردمی و ضد آمریکایی را روی کار می‌آورند اما آنقدر برای وی مشکل ایجاد می‌کنند تا بار دیگر یک چهره آمریکایی بر سر کار بیاورند.

وی افزود: در هرکجا که حاکمیت دیکتاتورها وجود دارد بدون شک با کمک استکبار به حیات خود ادامه می‌دهد و امکان ندارد که بدون کمک استکبار جهانی دیکتاتورها امروز بتوانند ادامه حیات دهند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: روشن است که این وضع باید عوض شود. ما نیازمند تحول هستیم . تحولات اساسی باید اتفاق بیافتد و همه نظامات باید زیر و رو شوند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه ایده ایجاد سازمان ملل ایده بسیار مناسبی بودگفت: تمام ملت‌ها باید در اداره جهان مشارکت کنند اما امروز اداره این سازمان به دست چه کسی است؟ چه کسی آن را اداره می‌کند، همه ساختارهای سازمان ملل از جمله شورای امنیت و بخش‌های اقتصادی و سیاسی در دست عده‌ای معدود است.

وی افزود:‌اما نکته مهم این است که هر تحولی از بیداری انسان‌ها آغاز می‌شود و تا انسان‌ها بیدار نشوند اتفاقی نخواهد افتاد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: در همه جای جهان باید ساختارهای قبلی اصلاح شوند اما به طور حتم نظام سلطه چنین اجازه‌ای را نخواهد داد.

احمدی‌نژاد گفت:‌تمام پیامبران اولی‌العزم آمده‌اند تا جهان را اصلاح کنند.

وی افزود: عزیزان من اسلام یک دین جهانی است و خداوند یک دین بیشتر نفرستاده است. خداوند دینی به نام مسیحیت و یهودیت نفرستاده است. حضرت ابراهیم(ع) منادی اسلام بود، حضرت موسی و حضرت عیسی نیز منادی دین اسلام بودند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: خداوند یک دین بیشتر نفرستاده است و آن اسلام است، پیامبر عزیز ما متعلق به تمام جهان است که پیامبر خاتم است. ایشان پیامبر مردم آمریکا، اروپا و آسیا نیز هست. پیامبر بودایی‌ها هست و آمده است تا همه را نجات دهد.

احمدی‌نژاد گفت: پیامبر عزیز ما فقط برای مسلمانان نیست، قرآن نیز فقط برای مسلمانان نیست، قرآن متعلق به همه انسان‌ها است.

وی افزود: مقدمه هر اصلاح و تحولی بیداری است، بیداری اسلامی تنها مختص مسلمانان نیست، نکته بعدی این است که باید نظام ارزشی در درون انسان‌ها تغییر کند و تا زمانی که این اتفاق نیافتد هیچ تحولی روی نخواهد داد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: زمانی که نظام سلطه بر ملت‌ها مسلط می‌شود نظام ارزشی ملت‌ها نیز تغییر می‌کند.

احمدی‌نژاد گفت: امروز در دنیا کسی که بیشتر مصرف می‌کند ثروتمندتر است و شأن و جایگاه بالاتری دارد، شخصی که قدرتمندتر است تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا بر دیگران غلبه کند. اما در اندیشه دینی شخصی عزیز است که در جامعه فداکارتر باشد و از ثروت خود برای دیگران بگذرد.

وی با اشاره به تفاوت‌های این دو نظام ارزشی گفت: در نظام اول استکبار، خودخواهی و استفاده حداکثر از لذت‌های فردی حاکم است اما در نظام دوم، محبت و احترام بر روابط بین انسان‌ها حاکمیت می‌کند

رئیس‌جمهور ادامه داد: در نظام اول همه انسان‌ها فقط در طول عمر خود در این دنیا دیده می‌شوند، اما در نظام دوم انسان موجودی ابدی است.

احمدی‌نژاد گفت: در نظام اول مبنای تمام روابط بین انسانها احتیاج و در نظام دوم محبت است.

وی افزود: بیداری اسلامی تنها برای مسلمانان نیست،‌برای همه مردم دنیا است. اسلام و بیداری اسلامی متعلق به تمام انسان‌ها است.

رئیس‌جمهور با اشاره به نقش زنان در تحولات انسانی گفت: به نظر من نقش زنان در تحولات و بیداری اسلامی بسیار اثرگذارتر از مردان است.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه خداوند بسیاری از فضایل را برای زنان قرار داده است، گفت: هرچه هست از قلب زنان است.

وی افزود: اگر مادر شیر پاک خود را با زمزمه ایمان و پاکی در کام فرزند خود بریزد به طور حتم ما شاهد ساخت بمب اتمی نخواهیم بود که با انفجار آن 250هزار انسان نابود شوند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: هر تحول سازنده‌ای نیازمند اراده زنان است و اگر یک زن اراده کند همسر و فرزند او نیز به دنبال او خواهند بود.

وی افزود: قلب زن جایگاه اصلی عشق و محبت است و زنها در بسیاری از ارکان جامعه نقش اصلی را ایفاء می‌کنند به گونه‌ای که نظام سلطه در غرب موجودیت زنان را له کرد و بالاترین ظلم امروز ظلم بر زنان است.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز در هر جامعه‌ای که زنان بیدار شده‌اند، جامعه نیز بیدار شده است، ادامه داد: مأموریت شما بسیار سنگین و مشکل است و تنها در چارچوب کشور و خانه شما نمی‌گنجد.

احمدی‌نژاد گفت: البته برای آغاز هر اصلاحی باید از سرزمین و کشور خود،کار را شروع کرد، اما ما نباید آن را محدود به مرزهای قومی و یا کشور خاصی بکنیم و باید تمام جهان اصلاح شود.

وی افزود: عزیزان من اصلاح جهان شدنی است و خداوند آن را وعده داده است و ما باید راه درست را انتخاب کنیم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: ما باید مراقب باشیم که مستکبران ملت‌ها را فریب ندهند، زمانی بوده است که ملت‌ها برای رهایی از استعمار ستمگران قیام کرده‌اند اما آنها با چهره و ماسک جدیدی برگشته‌اند و شرایطی به مراتب بدتر را برقرار کرده‌اند.

احمدی‌نژاد گفت: امروز نوک تیز قیام‌ها و انقلاب‌ها باید بر علیه نظام استکباری باشد چرا که اگر ما نظام سلطه را هدف بگیریم تمام دیکتاتوری‌ها فرو خواهند پاشید.

وی افزود: نوک تیز بیداری اسلامی و انقلاب‌ها باید علیه رژیم صهیونیستی باشد، چرا که این رژیم پایگاه استکبار است و تا زمانی که نظام سلطه برقرار باشد ملت‌ها روی خوش را نخواهند دید.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود تصریح کرد: خداوند این وعده را داده است حاکمیت صالحان وعده خدا است که عدالت بر تمام جهان حاکم شود. هرکسی که عدالت را بر جهان حاکم کند خود باید عادل باشد.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه باید عدالت مطلق بر جهان حاکم باشد گفت: شخصی که این عدالت را حاکم می‌کند باید عادل مطلق باشد و از جنس پیامبر گرامی اسلام باشد.

احمدی‌نژاد گفت: خداوند وجود چنین کسی را وعده داده است، خداوند متعال وعده داده است که برای نجات بشریت شخصی از جنس پیامبر پاکی و عدالت را خواهد فرستاد.

وی با اشاره به اینکه باید تمام دیکتاتوری‌های عالم برچیده شود تا عدالت در جهان حاکم شود گفت: خداوند متعال منجی را به همراه حضرت عیسی (ع) خواهد فرستاد تا صالحان و عدالت را بر جهان حاکم کند.

رئیس‌جمهور در پایان سخنان خود تصریح کرد: مأموریت مشترک همه ما آن است برای نجات تمام بشریت و استقرار عدالت حرکت کنیم و برای آن باید سلطه آمریکا و رژیم صهیونیستی را از بین ببریم تا عدالت را مستقر کنیم و به خدا قسم آمریکا و رژیم صهیونیستی رفتنی هستند.

کد خبر 176974
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز