سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۱ - ۰۷:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: چاوز گفت دیگر هیچ سلول سرطانی در بدنش نیست.

chavez

رهبر سوسیالیست ونزوئلا این موضوع را خودش به خبرنگاران خبر داد.

سال گذشته مشخص شد هوگو چاوز 57 ساله تومور سرطانی داشته که در کوبا جراحی شد و پس از آن چند بار برای جراحی‌های دیگر، شیمی درمانی و رادیوتراپی به کوبا رفت.

او سال 2011 نیز اعلام کرده بود دیگر بیمار نیست و سلول‌های سرطانی از بین رفته‌اند اما فوریه دوباره بیماری خودش را نشان داد.

و حالا رئیس‌جمهور ونزوئلا بعد از 3 جراحی در طی یک سال و دوره‌های درمانی در کوبا و ونزوئلا یک بار دیگر اعلام کرد به‌طور کامل معالجه شده و وضعیت سلامتی‌اش برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری در مهرماه عالی است.

باوجود خوش‌بینی او پزشکان معتقدند اطمینان خاطر از درمان کامل فرد در بیماری سرطان و از بین رفتن سلول‌های سرطانی به‌طور کامل غیرممکن است مگر این‌که حداقل چند سالی از آخرین زمانی که سرطان خودش را نشان داده بگذرد.

وضعیت سلامتی چاوز و توانایی او در بحث رقابت انتخاباتی و اداره کشور نقشی مهم در یکی از انتخابات‌های مهم و نسبتا سخت ونزوئلا در سال‌های اخیر ، بازی می‌کند.

این سرباز پیشین در بیشتر نظرسنجی‌ها از رقیبش انریکه کاپریلس بسیار جلوتر بوده اما یکی از جدیدترین نظرسنجی‌ها حاکی از این است که این دو شانه به شانه هم جلو می‌روند و یک سوم رای‌دهندگان هم هنوز تصمیم قطعی نگرفته و فرد موردنظرشان را انتخاب نکرده‌اند.

more چاوز و کاپریلس تبلیغات را آغاز کردند

moreچاوز تبلیغات انتخاباتی را پر انرژی آغاز کرد

کد خبر 176942
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز