پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین-هلن صدیق بنای: دنیای دستگاه‌های سکه‌ای یا خود پرداز‌ها، دنیای بسیار گسترده با خدمات عجیب و غریب شده است.

دستگاه خودپرداز

آخرین باری که از یک دستگاه خود پرداز استفاده کردید، یادتان می‌آید؟ چه زمانی و برای چه کاری بود؟ البته منظور از دستگاه‌های خودپرداز، صرفا خودپردازهای بانکی و یا خودپردازهای خرید کیک و نوشابه نیست.

بلکه منظورم دستگاه‌های  جدید با کارایی فراتر از این امور و بسیار پیشرفته تر از آنچه من و شما تصور می‌کنیم، هست. خرید کردید؟ اگر نه با ما همراه شوید تا باهم از این دستگا‌های خودپرداز عجیب و غریب خرید کنیم.

بیشتر ما روزانه با خودپردازهای بانکی سر و کار داریم و از آن ها پول می‌گیریم و یا کارهای دیگر مالی را انجام می‌دهیم. اما این خود پردازها در عصر تکنولوژی دارای انواع و عملکردهای گوناگون هستند.

این خودپردازها دست به فروش وسایل و کالاهایی می‌زنند که برای ما  بسیار عجیب و از طرفی جالب است. دستگاه‌هایی که عمدتا در کشورهای آسیایی  چون؛ ژاپن و چین ارائه شده‌اند.

دستگاه‌های چون؛  خودپرداز خرید گل، کتاب، زیور‌الات، طلا، چتر، میوه، خوراک پخته، کیک های تولد و عروسی، لباس، ماشین، وسایل آرایشی، ظروف چینی، کالاهای صوتی، دوچرخه، موبایل، مموری کارت، سوسک و...

حالا با عملکرد چند نوع از این دستگاه‌های خودپرداز همه کاره آشنا شوید.

دستگاه فروش سبد گل

این خودپرداز ژاپنی، بسیار ساده و دقیق مراحل انتقال پول و دریافت سبد گل مورد نظر شما را توضیح داده است.دستگاه خودپرداز سبد گل به محض دریافت مبلغ سبد گل انتخابی و کد کالای مورد نظر اقدام به باز کردن پنجره مورد نظر شما کرده و سبد گل را به شما ارائه می‌دهد.

دستگاه خودپرداز

سبد گل‌ها را داخل دستگاه می‌بینید...این داستگاه باید دارای مکانیزمی باشد که بتواتند
ساعت‌ها و یا روزها این سبد گل‌ها را تازه و با طراوت نگه دارد.

دستگاه خدمات دوچرخه

این نوع خود پردازها در چین، لندن و پاریس بسیار است. این خودپرداز‌ها دو نوع هستند. خودپرداز‌های کرایه دوچرخه و فروش دوچرخه. خودپرداز کرایه، معمولا خیلی زود از دوچرخه‌ها خالی می‌شوند. ولی خودپرداز‌های فروش دوچرخه‌ همیشه دوچرخه‌ای برای فروش دارند. دستگاه‌های خودپرداز فروش دوچرخه  بسیار بزرگ و خاص هستند و برای انتخاب و خرید شما  نیاز به مطالعه و ارزیابی بسیار دارید.

دستگاه خودپرداز

دوچرخه‌های کرایه‌ای دستگاه‌های خودپرداز و تعمیر رایگان

دستگاه خودپرداز

دستگاه خودپرداز برای فروش دوچرخه

دستگاه خودپرداز طلا

دستگا‌های خودپرداز طلا بیشتر مورد استفاده مردم پولدار، کلکسیون دارهای طلا و تاجران طلا است. این افراد می توانند با استفاده از این خودپرداز طلای مورد نظر خود از قبیل سکه و پلاک‌های طلا تا حد 10 گرم را انتخاب وخریداری کنند. البته این دستگاه تا سالها پیش تنها در دبی وجود داشت. ولی کم کم به سایر کشورهای دیگر از جمله امریکا راه پیدا کرده است. البته، دستگاه‌های امریکایی پیشرفته‌تر هستند چرا که این دستگاه‌ها، قادر به فروش جواهرات زینتی هم هستند. از نکته مهم و قابل ذکر این دستگاه‌ها این است که به صورت خودکار هر 10 ثانیه قیمت‌های جهانی را چک کرده و بهترین آن را ثبت می‌کند.

دستگاه خودپرداز

دستگاه خودپرداز -طلا در دبی

دستگاه خودپرداز خرید اتومبیل

به کمک این خودپرداز شما می‌توانید به راحتی اطلاعات و عکس‌های مربوط به ماشین  مورد نظر خود را مشاهده کنید و سپس آن را سفارش دهید. ماشین انتخابی دراولین فرصت به درب منزل شما ارسال می شود. البته تنها مشکلی که این خودپرداز دارد این است که تنها ماشین‌های لوکس و بسیار گران را به فروش می‌رساند.

 

دستگاه خودپرداز

این دستگاه خودپرداز نمونه ماشین را هم در یک اتاقک شیشه‌ای قرار داده است.

دستگاه خودپرداز ظروف چینی

شکننده ترین کالایی که درجهان وجود دارد ظروف چینی است. این کالا، معمولا با احتیاط بسیار زیادی حمل می‌شود. دستگاه خودپرداز ظروف چینی می تواند به شما این کالا را بدون اینکه بشکند، بفروشد. تنها کافی است پول را وارد دستگاه کنید و ظرف مورد نظر را انتخاب کنید تا این ظرف به آرامی به دست شما برسد.

دستگاه خودپرداز

این یک دستگاه خودپرداز خرید ظروف چینی در کشور چین

دستگاه خودپرداز سوسک

شاید عجیب ترین خودپردازی که وجود دارد، خود پرداز سوسک باشد. این دستگاه که در ژاپن قرار دارد می‌تواند به یک قیمت بسیار پایین به مشتریان سوسک‌های تازه بدهد. نکته جالب این جا است که این دستگاه‌ها طرفداران بسیار زیادی دارند و این باعث شده است تا این دستگاه‌ها روزانه سرویس می‌شوند تا سوسک‌های تازه همیشه در دسترس مشتریان باشند.

 

دستگاه خودپرداز

امیدوارم این بچه‌ها از این دستگاه تنها جهت آموزش استفاده کنند...


دستگاه خودپرداز گوجه فرنگی

بله آن کیسه‌ای که در عکس می‌بینید پر از گوجه فرنگی است که کاملا هم  تازه به نظر می رسند. بعید به نظر می‌رسد این گوجه‌فرنگی‌ها تا شب به فروش نرسند. ولی با این وجود هستند افرادی که هنوز دوست دارند چیزی را که می‌خرند با دست خود لمس کنند. این حس با ورود ماشین‌های خودپرداز روز به روز در حال فراموشی است.

دستگاه خودپرداز

عکاس این دستگاه خودپرداز، حرفه‌ای عمل نکرده است...

دستگاه خودپرداز تخم مرغ

ظاهرا شما می‌توانید در کشور ژاپن هر چیزی را از دستگاه‌های خودپرداز انتخاب کرده بخرید. این تخم مرغ‌ها که بسیار زیبا هم بسته بندی شده‌اند، معمولا در بسته‌های 10 تا 12 تایی ارائه می‌شوند. با این رویه دیگر مشکل زبان ژاپنی حل می‌شود. چرا که دیگر نیازی به سر و کله زدن با فروشندگان  برای تهیه مایحتاج خود نخواهید داشت.

دستگاه خودپرداز

تخم مرغ‌های بسته بندی شده در این دستگاه خودپرداز در واقع باید یخچال خودپرداز باشد.

دستگاه خودپرداز خواربار یا سوپرمارکت

روی این دستگاه بزرگ که در استرالیا قرار دارد، نوشته شده فروشگاه خواربار اتوماتیک، در این دستگاه شما همه چیز می‌توانید پیدا کنید. سوپ آماده، ادویه، نخود و لوبیا، ماکارونی، انواع سس و...

گسترش و توسعه این دستگاه‌های خودپرداز به دنبال خود، جنبه تغییر فرهنگی هم خواهد داشت. یکی از آنها از بین بردن فرهنگ "چانه زنی" یا "چونه زنی"در کشورهای آسیا و خاور میانه است. ماشین که چانه زدن، نداند...

دستگاه خودپرداز

این یک سوپر دستگاه خودپرداز یا یک سوپرمارکت خودپرداز است.

دستگا‌های بی‌شماری  از این قبیل خودپرداز‌ها در سراسر کشورها، مورد استفاده قرار گرفته است. تنها برای راحتی و سهولت خرید مردم در عصر دیجیتال...با این وجود هستند افرادی که در همان کشورها مخالف سر سخت این دستگا‌ه‌ها هستند. آنها دوست دارند، آنچه را که می‌خرند، لمس کرده و سر قیمت آن با فرشنده، بحث و چانه زنی کنند.

http://matadornetwork.com/

کد خبر 176785
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز