شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین- ندا شریف: هر قدر هم وظایف مختلف و مشغله کاری زیادی دارید؛ برای داشتن پوستی سالم، زمان کوتاهی را به خود اختصاص دهید و خیلی سریع در خانه ماسک‌های مختلف برای خود درست کنید.

ماسک مخصوص آکنه

 این ماسک‌ها مخصوص پوست‌های چرب و دارای آکنه‌اند:

1- سفیده تخم‌مرغ

سفیده تخم‌مرغ منافذ را می‌بندد. دارای پروتئین‌هایی است که به بازسازی پوست و جذب چربی‌های اضافی کمک می‌کند. ماسکی قوی برای رفع آکنه است.

سفیده تخم‌مرغ را از زرده جدا کنید. آن را با 1 قاشق چای خوری آب‌لیمو مدت یک دقیقه خوب بزنید. چون مخلوط کمی لیز است، آن را با احتیاط، در برابر سینک روی پوست خشک و تمیز خود بمالید. 15-10 دقیقه صبر کنید. به محض ترک خوردن تخم‌مرغ، صورت خود را با آب گرم بشویید.

ماسک


2- خاک‌رس سبز

خاک‌رس سبز مخصوص صورت، با پاکسازی پوست در برطرف کردن جوش‌ها موثر است.

داخل یک کاسه بلور 2 قاشق غذاخوری پودر خاک‌رس سبز را با آب به صورت خمیر سفت درآورید. چند قطره اسانس دلخواه مثلا رزماری یا همان اکلیل کوهی را برای آرامش به آن اضافه کنید.

خمیر را به صورت یکنواخت روی پوست خشک و تمیز بمالید. 15 دقیقه طول می‌کشد تا ماسک سفت شود. در این مدت به موسیقی مورد علاقه خود گوش کنید یا کتاب مورد نظرتان را مطالعه کنید. بعد از خشک و ترک خوردن ماسک، صورت خود را با آب گرم بشویید و خشک کنید.

زیبایی

3- آسپرین

در صورتی که به آسپرین حساسیت ندارید و پوستتان چرب و دارای جوش است، این ماسک را امتحان کنید.

اسید سالیسیلیک موجود در آسپرین ضد آکنه است. با پشت قاشق سه عدد قرص آسپرین را خرد و پودر کنید و با کمی آب به صورت خمیر درآورید. برای داشتن ماسک غلیظ‌تر، کمی عسل به آن اضافه کنید.

مواد را مخلوط و خمیر را به جز اطراف چشم و بینی، روی پوست تمیز و خشک صورت بمالید. 10 دقیقه صبر کنید و از داشتن پوستی تمیز لذت ببرید.

ماسک

http://www.ehow.com

کد خبر 176781
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز