چهارشنبه ۷ تیر ۱۳۹۱ - ۰۷:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: داریوش مهرجوئی نویسنده، کارگردان و مترجم شهیر ایرانی با حضور در فرهنگسرای نیاوران تماشاگر برنامه‌های هنری هفته هنر استان کردستان بود.

به گزارش همشهری آنلاین، مهرجویی در حاشیه برگزاری هفته هنر با ابراز خرسندی از برگزاری چنین هفته‌هایی، تبادل فرهنگی را یکی از مهمترین دستاوردهای آن برشمرد و گفت: برگزاری هفته‌های هنر اتفاق خرسندی است که که تبادل و تعامل فرهنگی و هنری گسترده‌ای را در سطح کشور ایجاد می‌کند و فرصت مهمی برای هنرمندان شهرستانی فراهم می‌سازد.

مهرجویی با اشاره به خصوصیات مردم کردستان و توانمندی‌های فرهنگی و هنری این استان گفت: کردها طایفه اصیلی هستند از نظر ایرانی و ایرانیت و اجازه نداده‌اند تا فرهنگشان دستخوش تغییرات شود.

خلوص در زبانشان و فرهنگشان و رفتار و کردارشان و حضورشان به چشم می‌خورد که همین خصلت‌ها از آنان قومی برجسته و مهم در تاریخ تحولات ایران درست کرده است.

این کارگردان برجسته سینمای ایران در توصیف برنامه‌های هفته هنر استان کردستان در فرهنگسرای نیاوران گفت: هفته‌های هنر و استقبال مردم از این برنامه‌ها جالب توجه است.

پیشنهاد من این است که برنامه‌های هنری این هفته با این حضور و استقبال قابل توجه علاقمندان در فضای باز فرهنگسرا برگزار شود.

اجرای کنسرت‌های موسیقی در این فضا می‌توان اتفاق خوبی باشد که با استقبال مردم مواجه می‌شود.

برنامه‌های هنری هفته هنر استان کردستان که 3 تیرماه در فرهنگسرای نیاوران گشایش یافت،  7تیر به پایان می‌رسد.

برگزاری این هفته و برنامه‌های هنری متنوع استان کردستان از جمله نمایش‌های برجسته صحنه‌ای و خیابانی،‌ مراسم آیینی سنتی کردستان و کنسرت‌های موسیقی در فرهنگسرای نیاوران با استقبال قابل توجه و بی سابقه علاقمندان مواجه شد.

کد خبر 175413

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز