همشهری آنلاین: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نهم توجه دولت به عرصه هنرهای تجسمی کشور را در گرو همراهی دستگاه‌های مرتبط با این حوزه دانست.

نمایشگاه آثار هنری

به گزارش همشهری آنلاین، حجت‌الاسلام «سید علی طاهری» عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نهم درباره قانون اختصاص بودجه دستگاه‌های دولتی به خرید آثار هنری اظهار کرد: این موضوع به طور قطع در بودجه سال 91 و مصوبه بود و کمیسیون فرهنگی نیز با جدیت پیگیر آن شد اما کمیسیون تلفیق در این زمینه همراهی نکرد.

همچنین در صحن علنی مجلس متاسفانه به دلیل فشردگی برنامه‌ کمیسیون‌های دیگر فرصت ارائه و تصویب این قانون مهیا نشد.

وی افزود: امسال پیش از رسیدن زمان بودجه با خود دولت وارد مذاکره می‌شویم و تلاش می‌کنیم تا قانون خرید آثار هنری در بودجه دولت قرار گیرد تا دغدغه این چنینی برای جامعه هنری بوجود نیاید.

طاهری توجه دولت به عرصه تجسمی کشور را در گرو همراهی دستگاه‌های مرتبط با این حوزه دانست و تصریح کرد: لازمه جلب این توجه این است که متولیان و دستگاه‌های مربوطه مکاتبه‌ای را قبل از مهرماه که مقدمه نوشتن بودجه خواهد بود، با مجلس و دولت داشته باشند مبنی بر اینکه امسال پیش از اینکه لایحه را تدوین کنند با دولت وارد مذاکره شوند از این رو، این گام اول است تا بار دیگر این موضوع در مجلس پیگیری و حداقل آن را در کمیسیون تلفیق اجرا کنیم.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نهم اظهار داشت: به جهت اینکه کارهای بسیاری از سوی کمیسیون‌ها و دیگر نمایندگان مجلس مطرح می‌شود لازم است متولیان حوزه فرهنگ وهنر به صورت مکتوب اقدام به پیگیری تصویب قانون خرید آثار هنری کنند.

وی با اشاره به نامگذاری سال 1391 توسط مقام معظم رهبری به نام «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» افزود: یکی از مهمترین مصادیق فرهنگی، محصولاتی است که هنرمندان کشورمان خلق می‌کنند.

تولید ملی تنها شامل صنعت و کشاورزی نمی‌شود بلکه حوزه فرهنگ و هنر نیز باید مورد توجه قرار گیرند.

طاهری در پایان گفت: اگر دستگاه‌های دولتی به فرهنگ و هنر و تولیدات داخلی علاقه‌مند هستند و می‌خواهند به شعار امسال جامه عمل بپوشانند، مراجعه به نمایشگاه فروش آثار هنرهای تجسمی و خرید از آن بهترین فرصت است تا از آثار هنرمندان کشور نیز بهره‌مند شویم.

اکسپو 91 با 571 اثر از 316 هنرمند از 28 خردادماه در تالار وحدت آغاز شده است و تا 12 تیرماه ادامه دارد.

کد خبر 175260

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز