همشهری آنلاین: جانشین فرمانده نیروی انتظامی ضمن هشدار به مزاحمین نوامیس، با بیان اینکه در برخی از سازمان‌ها و بیمارستان‌های خصوصی به صورت سازمانی از آرایش و کراوات استفاده می‌شود، گفت: به روسای بیمارستان‌ها چند روزی فرصت داده می‌شود تا نسبت به جمع‌آوری این مسئله اقدام کنند.

رادان سردار

به گزارش ایسنا سردار احمدرضا رادان در حاشیه حضور در مرکز نظارت همگانی نیروی انتظامی (197) در پاسخ به سوالی مبنی بر استفاده برخی از کارمندان سازمان‌ها و بیمارستان‌های خصوصی از کراوات و آرایش‌های غلیظ گفت: رسما اعلام می‌کنم که پلیس حتما با بخشی از سازمان یا بیمارستان خصوصی که از آرایش و کراوات به صورت سازمان یافته استفاده می‌کند، برخورد می‌کند.

 وی با بیان اینکه کراوات ترویج نماد غرب است، گفت: اگرچه پیش از این نیز به صورت مکتوب اعلام کرده‌ایم اما بار دیگر و همین‌جا به روسای بیمارستان‌ها اعلام می‌کنم که با آن بخشی که به صورت سازمان یافته افراد از آرایش غلیظ یا کراوات استفاده می‌کنند، برخورد خواهد شد.

 رادان با بیان اینکه گاها برخی از کارمندان مجبور به استفاده از کراوات در آن سازمان یا بیمارستان می‌شوند، گفت: اگر این افراد از زدن کراوات اجتناب کنند از دریافت حقوق محروم شده یا استخدام نمی‌شوند.

 وی با بیان اینکه روسای بیمارستان‌ها و سازمان‌ها چند روز فرصت دارند تا نسبت به جمع‌آوری این پدیده اقدام کنند، گفت: گاها نیز دیده شده که خود فرد مایل به استفاده از کراوات است، که این سازمانی نیست و امیدواریم خود فرد کلاه خود را قاضی کند که استفاده از این نماد غربی خوب یا بد است.

 جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه در برخی از سازمان‌ها آرایش جزو ابلاغات مسئولان است، گفت: برای بیمارستان‌ها نظام ارزشیابی وجود دارد، چطور می‌شود مسئولان در این نظام ارزشیابی به همه چیز توجه کنند به غیر از این موضوعات اساسی.

 بار دیگر مصادیق بدپوششی اعلام شد

رادان در پاسخ به سوالی مبنی بر انتقادات مردمی ناشی از مطلع ‌نبودن از مصادیق بدحجابی گفت: مصادیق از بس اطلاع‌رسانی‌ شده است، گاهی نیز برایش پیامک‌هایی می‌سازند، اما بار دیگر برای کسانی که اطلاع دقیقی از مصادیق ندارند، عنوان می‌کنم که در بحث پوشش، لباس‌های تنگ و چسبان، مانتوهای کوتاه که تا سر زانو مد نظر پلیس است، مانتوها و لباس‌های آستین کوتاه و شال و روسری که موی سر از دو طرف آن نمایان باشد.

 وی با بیان اینکه در بحث شال و روسری یک نکته وجود دارد، گفت: گاها افراد تصور می‌کنند که اگر موهایشان از دو طرف شال مشخص نباشد، اما موهای خود را از یک طرف به بیرون شال بیندازند، این مسئله جزء مصادیق بدحجابی نیست که باید در پاسخ به این افراد گفت، تغییر نوع آرایش مو به منزله رفع مصداق‌ها نیست و حتما در این مورد به افراد بدحجاب تذکر داده می‌شود.

 رادان افزود: اگر بدحجابان نتوانند در محل، مسئله مورد تذکر را رفع کنند، توسط ماموران به پایگاه پلیس امنیت منتقل و سابقه‌ای برای این افراد منظور می‌شود.

 جمع‌آوری دستگاه‌های صوتی، خودروهای دارای آلودگی صوتی

 رادان در مورد آلودگی صوتی برخی خودروها نیز گفت: برخی افراد با نصب سیستم صوتی و ساب روی اتومبیل‌های خود موجب نگرانی، مخدوش‌شدن ذهن و آزار و اذیت مردم می‌شوند که پلیس ضمن آن که نسبت به متوقف‌ کردن خودروی آنان اقدام می‌کند، آنان را به مراجع قضایی معرفی و دستگاه صوتی را نیز جمع‌آوری می‌کنند.

 برخورد با مزاحمان نوامیس یکی از اولویت‌های پلیس

 وی در مورد فعالیت برخی از مزاحمان نوامیس گفت: قطع به یقین پلیس نباید اجازه فعالیت و حضور این افراد را بدهد و برخورد با مزاحمان نوامیس اگرچه در اولویت قرار دارد، اما بار دیگر برخورد جدی با مزاحمان نوامیس در تهران بزرگ را ابلاغ می‌کنم.

 به گفته رادان پلیس علی‌رغم تمامی ناملایماتی که در راستای اجرای طرح امنیت اخلاقی داشته است، بسیار جدی بوده و کوتاه نمی‌آید.

 شمال کشور حیاط خلوت ناهنجاری‌ها نیست

 جانشین فرمانده ناجا گفت: طرح امنیت اخلاقی شامل برخورد با بدپوششی، مزاحمان نوامیس، اراذل و اوباش، موادفروشان خرد و جمع‌آوری دیش‌های ماهواره است که با آغاز فصل تابستان طرح سالم‌سازی دریا نیز به این طرح پیوست شده است.

 وی در مورد طرح سالم‌سازی دریا نیز گفت: پلیس در راستای اجرای این طرح بسیار جدی است و شمال کشور حیاط خلوت انجام ناهنجاری‌ها نیست.

 رادان با بیان اینکه اگر همه دستگاه‌ها در اجرای راهکارهای طرح عفاف و حجاب پای کار بودند، بسیار سریع‌تر این مسئله‌ها حل می‌شد، گفت: اگرچه ما منتظر نمی‌مانیم و اقدامات خود را انجام می‌دهیم.

 جانشین فرمانده ناجا در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر نحوه برخورد ماموران گشت امنیت اخلاقی با بدپوششان، گفت: اگر همکاران ما در هنگام اجرای طرح می‌گویند که دستور داریم، بله ماموران ما خودسر کاری را انجام نمی‌دهند.

 وی افزود: ماموران ما باید افرادی را که دستگیر می‌شوند بر اساس مجوزی که در اختیار دارند به واسطه تعیین سابقه انتظامی به پایگاه منتقل کنند.

 رادان در مورد ایجاد سابقه انتظامی برای بدپوششان گفت: منظور مدرکی مبنی بر نوع پوشش فرد دستگیر شده است. بنابراین هر فردی احساس می‌کند نوع پوشش جزء مصادیق بدحجابی نبوده است و بی‌جا دستگیر شده، اعلام کند و من قول می‌دهم این مسئله را پیگیری و اگر واقعا جزء مصادیق نبود، ضمن عذرخواهی و دلجویی از این فرد با پرسنل برخورد می‌کنیم.

 به گفته وی افراد می‌توانند انتقادات خود را از طریق مرکز نظارت همگانی ناجا به شماره تلفن 197 اعلام کنند.

 جانشین فرمانده ناجا در ادامه با اشاره به پلمپ یکی از نمایشگاه‌ها گفت: پلیس مجبور شد به خاطر وضعیت پوشش غرفه‌داران، بخشی از این نمایشگاه را پلمپ کند و بررسی‌های پلیس نشان داد که این غرفه‌داران اساسا از چند شرکت خاص آمده بودند و یک سازماندهی در نوع بدپوششی آنان شکل گرفته بود.

رادان با بیان اینکه لباس و آرایش این غرفه‌داران سازمان یافته و بسیار نامناسب بود، گفت: پوشش این افراد بر اساس سلیقه سازمانی بود که شرکت‌ها شناسایی و برخورد قانونی با آنان انجام گرفت.

 وی در خصوص فعالیت برخی شرکت‌های زیرزمینی و استفاده ابزاری این شرکت‌ها از زنان گفت: در برخی شرکت‌ها به زنان حقوق اندک و حتی زیر خط تعیین شده قانون کار تعلق می‌گیرد و پس از آن نیز وقیحانه از آنان می‌خواهند به واسطه آرایش یا روابط عمومی بالا، حقوق آنان را افزایش دهند.

 رادان با بیان اینکه فاجعه بالاتر این است که این افراد آنقدر وقیح شده‌اند که در جراید رسمی اطلاعیه جذب می‌زنند، گفت: درج اطلاعیه‌‌هایی با مضمون دختری با اندام مناسب و روابط عمومی بالا به چه معنا است؟

 وی افزود: پلیس به شدت با این پدیده برخورد و با هماهنگی‌های قضایی برای رفع دغدغه مردم عمل می‌کنیم.

 رادان در پاسخ به چرایی حضور آقایان در طرح امنیت اخلاقی گفت: حضور ماموران پلیس مرد در هنگام اجرای طرح امنیت اخلاقی به واسطه حمایت از زنان پلیس است و این حمایت قطعی است اما این مردان پلیس وظایف دیگر از جمله برخورد با پسران بدپوشش، آلودگی صوتی و مزاحمت نوامیس را نیز بر عهده دارند.

رادان در ادامه با بیان اینکه پلیس با وجود آن که در اجرای طرح‌ها تنهاست اما از سوی مردم حمایت می‌شود گفت: من از سوی فرمانده ناجا از مردم تقدیر و تشکر می‌کنم.

 وی با بیان اینکه با بررسی‌های انجام شده در مورد میزان فعالیت 26 سازمان متولی در اجرای راهکارهای طرح عفاف و حجاب، ناجا نمره خوبی دریافت کرده است گفت: نیروی انتظامی، قوه قضاییه و صدا و سیما در این ارزیابی نمرات خوبی دریافت کرده‌اند.

 جانشین فرمانده ناجا در مورد مطالبات مردمی گفت: خوشبختانه یک نظام افکارسنجی ایجاد شده و طرح‌های پلیس بر اساس درخواست‌های مردمی است.

 رادان برخورد با فروشندگان خرد، بدپوششی و مزاحمان نوامیس را سه مطالبه عمده و جدی مردم عنوان کرد و گفت: پیش از این برخورد با اراذل و اوباش از مطالبات جدی مردم بود اما خوشبختانه با طرح‌های اجرا شده در حال حاضر برخورد با اراذل و اوباش جزو مطالبات عمده مردم نیست.

 وی افزود: در بحث برخورد با اراذل و اوباش هماهنگی‌های خوبی با قوه قضاییه صورت گرفته است اما پلیس معتقد است اراذل و اوباش باید در شرایطی قرار گیرند که نسبت به زندان سخت‌تر باشد.

 خدا قوت جانشین فرمانده ناجا به رئیس پلیس پایتخت

 رادان در پاسخ به این سوال که اقدامات انتظامی و برخورد با ارازل و اوباش در زمان تصدیگری وی به عنوان فرمانده انتظامی پایتخت بهتر بود گفت: اقداماتی که در حال حاضر در تهران بزرگ انجام می‌شود، بسیار خوب است و از همین جا به سردار ساجدی‌نیا و همکارانش در راستای اجرای طرح‌ها خدا قوت می‌گویم.

 جانشین فرمانده ناجا در مورد برخی انتقادات از ورود پلیس به ماجرای سینماها گفت: آن چیزی که پلیس به آن ورود کرده محتوا، اکران و چگونگی فیلم‌ها نبود و این بر عهده مسئولان و واحدهای صنفی مربوطه است اما آن چیزی که پلیس به آن ورود پیدا کرد، این بود که سینماداران درخواست پخش مسابقات فوتبال را از سینماها داشتند و ما اجازه پخش فوتبال از سینماها را تنها برای آقایان صادر کردیم چرا که پخش فوتبال یک رفتار جمعی و هیجانی به وجود می‌آورد که در شان زنان ایرانی نبود.

 رادان با بیان اینکه با وجود این که این مسابقات از تلویزیون پخش می‌شد اما پلیس مجوز پخش فوتبال از سینما را برای آقایان صادر کرد افزود: جالب اینجاست برخی از سینماداران عنوان کردند که چون زنان در هنگام پخش مسابقات حضور ندارند این مقرون به صرفه نیست!

 جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه قرار نیست به زنان و دختران نگاه ابزاری شود گفت: من نمی‌دانم اعتراض‌ها برای چیست؟ اما اگر سینماداران بخواهند کاری به غیر از ضوابط خود انجام دهند تابع یکسری ضوابط خاص می‌شوند.

کد خبر 175177
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز