همشهری آنلاین: مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به اتمام مهلت ثبت‌نام در آزمون کارشناسی ناپیوسته سال 91، هزینه و نحوه خرید کارت اعتباری ثبت‌نام این آزمون را با توجه به تجمیع آزمون‌های دانشگاه‌های آزاد و دولتی اعلام کرد.

حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: از آنجا که آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌های آزاد و وزارت علوم در سال جاری تجمیع شده است، چنانچه رشته امتحانی ثبت‌نامی داوطلب، جزو رشته‌هایی باشد که فقط در این رشته‌ها دانشگاه آزاد پذیرش می‌کند، داوطلب نیازی به خرید کارت اعتباری علاقمندی به رشته‌های دانشگاه آزاد را ندارد و با همان کارت اعتباری اولیه می‌تواند نسبت به ثبت‌نام اقدام کند.

وی ادامه داد: در صورتیکه رشته انتخابی داوطلب بین دانشگاه آزاد و وزارت علوم مشترک باشد داوطلب برای اعلام علاقمندی در رشته‌های دانشگاه آزاد باید کارت اعتباری مجزا خریداری کند.

وی با اشاره به اتمام مهلت ثبت‌نام آزمون مشترک کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد و وزارت علوم تا فردا سه‌شنبه ششم تیر ماه، اظهارکرد: پذیرش حدود 16 رشته دوره کارشناسی ناپیوسته فقط در دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌شود.

وی افزود: این رشته‌ها شامل رشته‌های تکنولوژی آب، تکنولوژی اویونیک، تکنولوژی بهره‌برداری راه‌آهن، تکنولوژی بهره‌برداری نیروگاه، تکنولوژی حمل و نقل و ترافیک شهری، تکنولوژی راهداری،‌ تکنولوژی راهسازی، تکنولوژی فناوری اطلاعات رسانه، تکنولوژی فنی رسانه، تکنولوژی مراقبت و نگهداری مکانیک نیروگاه، تکنولوژی مواد صنعت هسته‌ای،‌ تکنولوژی هواپیما، صنایع لاستیک، پرورش زنبور عسل، تکنولوژی صنایع چوب و کاغذ- صنایع چوب و علمی- کاربردی بهداشت گوشت و فرآورده‌های گوشتی است.

وی ادامه داد: بنابراین داوطلبانی که متقاضی این دسته از رشته‌ها هستند که فقط دانشگاه آزاد پذیرش آن را انجام می‌دهند دیگر نیازی به خرید کارت اعتباری علاقمندی به رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی ندارند و با همان کارت اعتباری اولیه می‌تواند نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش در خصوص نحوه ثبت‌نام در رشته‌هایی که در دانشگاه آزاد و وزارت علوم ارائه می‌شود، تصریح کرد: چنانچه رشته امتحانی مورد تقاضای داوطلب هم در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و هم در دانشگاه آزاد پذیرش داشته باشد و داوطلب متقاضی گزینش در همه موارد باشد، باید تعداد دو کارت اعتباری شامل کارت اعتباری ثبت‌نام و کارت اعتباری علاقمندی به دانشگاه آزاد اسلامی را با پرداخت 23 هزار تومان از باجه پستی دریافت کنند، البته باید بابت هزینه توزیع هر کارت اعتباری مبلغ 500 تومان نیز به باجه پستی پرداخت کنند.

 مهلت ثبت‌نام آزمون کارشناسی ناپیوسته تا پایان روز سه‌شنبه 6 تیر 1391 و مهلت ویرایش نیز تا پایان روز پنجشنبه 8 تیر تعیین شده است. همچنین آزمون مذکور در نوبت‌های صبح و عصر روز پنجشنبه 2 شهریور ماه برگزار خواهد شد.

کد خبر 175143

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز